Nu släpps biljetterna till våren och konserter med Nina Stemme med flera

Nu släpps biljetterna till våren och konserter med Nina Stemme med flera

I morgon, torsdagen den 28 oktober, släpps biljetterna till GöteborgsOperans föreställningar mellan februari och juni 2022. Konsertserien Grandi voci, som inleds av Nina Stemme den 28 november 2021, samt Trettondagskonsert, ingår också i biljettsläppet.

Vårens säsong bjuder på Donizettis Viva la mamma i svensk tappning i regi av Claes Eriksson, operauppsättningar av nationella och internationella regissörer och dans i världsklass med GöteborgsOperans Danskompani. I biljettsläppet ingår också konsertserien Grandi voci med flera internationella artister på scenen, bland annat Nina Stemme.

I morgon den 28 oktober är det dags för biljettsläpp för följande uppsättningar;

Grandi voci – Romanskonserter med storslagna röster. Först ut Nina Stemme och pianisten Magnus Svensson, den 28 november. 20 mars 2022 framträder Kerstin Avemo, Ida Falk Winland och Katarina Karnéus med GöteborgsOperans konstnärlige chef Henning Ruhe vid flygeln.

Filmvisning: Rhenguldet, Valkyrian, Siegfried. De tre första operorna av Wagners Nibelungens ring på stor duk: I Göteborg 29, 30 november och 2 december. I Skövde 24, 25 november och 1 december.

Trettondagskonsert – festlig operettkonsert. 5 januari.

Here not here – danskväll av koreografen Maxine Doyle och konstnären Es Devlin. Världspremiär 21 januari.

Champagnetårar – Minioperett med musik av Jacques Offenbach. Premiär 4 februari.

Herr Arnes penningar – opera av Gösta Nystroem efter Selma Lagerlöfs roman. Premiär 19 februari.

D and A – danskväll med världspremiärer av Damien Jalet och Alan Lucien Øyen. Världspremiär 18 mars.

Rigoletto – opera av Verdi. Premiär 14 april.

Viva la mamma – opera av Donizetti med regi och ny svensk text av Claes Eriksson. Premiär 7 maj.

GöteborgsOperans Dansfestival – festivalhelg med dans och musik i världsklass. 20-22 maj.

Nästa biljettsläpp, till vårens föreställningar av Kärlek skonar ingen, är den 12 november.

Pressbilder finns här: Aktuella pressbilder - Press - GöteborgsOperan - SE

Du hittar samtliga föreställningar på GöteborgsOperan här:

Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

För pressfrågor, recensionsbiljetter och intervjuförfrågningar, kontakta press@opera.se, 031-10 80 68 (Emil Rinstad), 031- 10 80 35 (Marie Branner), 0730 93 60 33 (Karin Markhede).