”Vintersånger i juletid” på Skövde Kulturhus – båda föreställningarna slutsålda

”Vintersånger i juletid” på Skövde Kulturhus – båda föreställningarna slutsålda

Till helgen presenterar GöteborgsOperan en ny julkonsert skapad speciellt för Skövde Kulturhus. Programmet rymmer opera, musikal och julmusik av gammalt och nytt snitt – och biljetterna till de båda föreställningarna är redan slutsålda.

Konserten Vintersånger i juletid är sammansatt för att sprida vintervärme och julstämning i en rik variation av musikaliska uttryck. Repertoaren spänner från klassiska toner signerade Poulenc, Sibelius och Debussy till traditionella svenska julklassiker och svängiga engelskspråkiga favoriter.

Medverkar gör operasolisterna Katarina Giotas och Mats Persson, musikalartisterna Jesper Blomberg och Micaela Sjöstedt, GöteborgsOperans Kör dirigerad av Bernhard Greter, GöteborgsOperans Ungdomskör under ledning av Ida Rosén Hamrå, samt musiker från GöteborgsOperans Orkester. Orkesterchef Andreas Lönnqvist är konferencier och Viktor Stener är pianist och kapellmästare.

Mer information: Vintersånger i juletid - Säsong 2023/2024 - Föreställningar - GöteborgsOperan - SE

Vintersånger i juletid – konsert i Skövde med GöteborgsOperans sångare och musiker. Längd ca 2 timmar inkl. paus. Spelas fredag 8 och lördag 9 december kl 18.00 på Skövde Kulturhus, Stadsteatern.

För pressfrågor kontakta press@opera.se, Emil Rinstad 031-10 80 68 eller Marie Branner 031-10 80 35