​ÅF huvudpartner till Göteborgsvarvet

​ÅF huvudpartner till Göteborgsvarvet

Ingenjörs- och konsultföretaget ÅF går in som officiell huvudpartner och Digitalisation Advisor till världens största halvmaraton Göteborgsvarvet.

Parterna inledde ett samarbete i mindre omfattning redan 2016, vilket gav mersmak, och med den goda erfarenheten går ÅF idag in som en av de största sponsorerna till Göteborgsvarvet.

Det känns oerhört inspirerande att inleda ett stort samarbete med ÅF. Göteborgsvarvet vill leverera ett evenemang i världsklass och för att klara det de kommande åren krävs ökad digitalisering samt fokus på hållbarhet, områden där ÅF är mycket framstående. Att ÅF dessutom är en stor arbetsplats, som satsar stort på sin personal, gör att vi kan samarbeta inom många områden, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

ÅF har 9000 medarbetare världen över. 1500 av dem är i Göteborg; ÅF sysselsätter ytterligare 500 partners i regionen och söker hundratals ingenjörer och utvecklare.

Göteborgsvarvet erbjuder en bra och varierad plattform där ÅF kan genomföra aktiviteter och rikta sig mot sina olika målgrupper, såsom medarbetare, nya potentiella medarbetare och kunder. ÅF kommer att finnas på plats i evenemangsområdet under Göteborgsvarvet för att bidra till att höja stämningen och upplevelsen för löpare och publik.

- För ÅF är detta helt rätt då Göteborgsregionen är oerhört viktig för oss, både när det gäller kompetensförsörjning och kunder. Precis som i våra andra sponsorskap, är detta ett sätt att öka den interna stoltheten och bygga vårt varumärke och kultur inifrån.

Samarbetet med Göteborgsvarvet går även hand i hand med vårt fokus på hållbarhet och hälsa. Dessutom ser vi möjligheter att, som Sveriges ledande digitala konsultleverantör, göra denna fantastiska, anrika löparfest till den mest digitala i världen på sikt, säger Jonas Wiström, VD och Koncernchef, ÅF.

Göteborgsvarvet arrangeras för 38:e gången den 20 maj 2017.

Bo Edsberger, Varvsgeneral, Göteborgsvarvet, 070-772 78 89
Josephine Almanakis Sirander, Sponsorchef, ÅF, 073-034 47 62

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har ÅF bidragit till sina kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar ÅF lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. ÅF:s bas är i Europa, men ÅF:s verksamhet och kunder finns i hela världen.

ÅF – Innovation by experience.