Foto: Glenn T Unger

Boozt.com fortsatt huvudpartner till Göteborgsvarvet

Det är ett av världens största långlopp och arrangerades första gången redan 1980. Lördag 13 maj är det dags igen. Även i år finns Boozt.com med som huvudpartner till Göteborgsvarvet.

– Vi är väldigt glada för vårt fortsatta samarbete med Göteborgsvarvet och att vi än en gång är med och bidrar till folkfesten, säger Daniel Meisling Nielsen, Commercial Sponsorship & Partnership Manager på Boozt.

Tusentals löpare, såväl elit som motion, är igång med förberedelserna inför de 21 kilometer som ska genomföras på Göteborgs gator och torg lördag 13 maj.

Från starten i Slottsskogen, över Älvsborgsbron till Hisingen och tillbaka genom centrala stan mot målgången på Slottsskogsvallen.

Precis som 2022 är Boozt.com huvudpartner till landets populäraste lopp, där årets upplaga är det 42:a Göteborgsvarvet i ordningen.

– Vårt partnerskap med Göteborgsvarvet ligger helt i linje med vår ambition att främja idrott och föreningslivet i Norden och gör det möjligt för oss att stärka vår relation med sportälskande kunder. Vi ser fram emot att stödja den starka gemenskap som finns bland alla som deltar i loppet, säger Daniel Meisling Nielsen, Commercial Sponsorship & Partnership Manager på Boozt .

Utöver huvudattraktionen, Göteborgsvarvet blir det även en intensiv vecka med exempelvis Trailvarvet, Stafettvarvet, Cityvarvet och Lilla Varvet där Boozt.com finns med som evenemangspartner.

Varvsveckan startar söndag 7 maj med Trailvarvet, där en löptur eller promenad i skiftande natur och kuperad terräng väntar.

Arrangören, Göteborgs Friidrottsförbund, är naturligtvis belåtna över att ett starkt varumärke som Boozt.com fortsatt vill bidra till att främja hälsa och välbefinnande, till ett sundare samhälle samt en av världens största löparfester.

Erik Bergkvist, evenemangschef, säger:

– Det känns så klart väldigt bra att vi både växlar upp ytterligare och förlänger samarbetet med Boozt.com. Det är en fantastisk partner som bidrar till folkfesten både på vårt Expo och längs med banan. Men framför allt gynnas föreningslivet av att vi tillsammans utvecklar ett av världens största motionslopp.

Boozt grundades 2011 och är ett nordiskt varuhus som säljer ett utvalt utbud av mode-, barn-, sport-, skönhets- och heminredningsvaror på nätet via skräddarsydd och egenutvecklad teknologi. Genom webbutikerna Boozt.com och Booztlet.com, erbjuder Boozt aktuella varumärken som är relevanta för många olika livsstilsgrupper. Under 2021 hade koncernen över 3 miljoner aktiva kunder och omsatte 5,8 miljarder kronor.

Göteborgs Friidrottsförbund består av 15 ägarföreningar som tillsammans äger och driver Friidrottens hus som är centrum för friidrottsträning och tävling i Göteborg under vinterhalvåret.

Göteborgs Friidrottsförbunds syfte är att säkerställa bredd och spets för friidrott inom distriktet genom att tillgodose träning för aktiva, utbildning för tränare och en ändamålsenlig miljö för träning, tävling och utveckling.