Löpare som springer i mål. Foto: Glenn T Unger

Göteborgsvarvet 2024 är slutsålt

Årets uppla­ga av det pop­ulära lop­pet har gener­erat ett stort intresse och med­fört ett imponerande delt­a­garan­tal på 50 000 löpare, vilket är max­taket för året. Arrangör­erna är överväldigade av det fan­tastiska gensvaret och ser fram emot att välkom­na alla delt­a­gare till en min­nesvärd upplevelse den 18 maj.

"Det är med stor glädje vi meddelar att Göteborgsvarvet 2024 är slutsålt. Det enorma intresset från löpare runt om i landet har varit riktigt kul att se," säger Madelene Gimlegård, Brand Experience Manager för Göteborgsvarvet.

Beslutet att begränsa antalet deltagare till 50 000 är en del av arrangörernas strävan att säkerställa en hög kvalitet på evenemanget och att upprätthålla en god servicenivå för alla deltagare.

-Enligt de flödesberäkningar vi gjort rekommenderas vi att stoppa här för att hålla den kvalité vi vill uppnå. Årets utfall tar vi såklart med oss in i planeringen för 2025, förhoppningsvis kan vi erbjuda ännu fler löpare att springa med oss då, säger Madelene Gimlegård, Brand Experience Manager - Göteborgsvarvet.

För de som inte lyckades säkra en plats i årets Göteborgsvarvet rekommenderas det att hålla ett öga på nästa års evenemang och anmälningsöppningar. Arrangörerna planerar redan för Göteborgsvarvet 2025 och hoppas kunna erbjuda ännu fler löpare möjligheten att delta nästa år.

Det finns fortfarande en sista chans att delta i årets folkfest. Loppet Cityvarvet, en kortare version av Göteborgsvarvet, startar på Götaplatsen och avslutas efter 4,3 km med samma pampiga målgång som Göteborgsvarvet.

Göteborgs Friidrottsförbund består av 15 ägarföreningar som tillsammans äger och driver Friidrottens hus som är centrum för friidrottsträning och tävling i Göteborg under vinterhalvåret.

Göteborgs Friidrottsförbunds syfte är att säkerställa bredd och spets för friidrott inom distriktet genom att tillgodose träning för aktiva, utbildning för tränare och en ändamålsenlig miljö för träning, tävling och utveckling.