​Göteborgsvarvet Count Down – ny funktion till din klocka

​Göteborgsvarvet Count Down – ny funktion till din klocka

I våras inledde världens största halvmaraton Göteborgsvarvet samarbete med Garmin som Official Timing partner. Samarbetet har mynnat ut i flera spännande aktiviteter för löparna.

Tillsammans har Varvet och Garmin skapat en ny Watch Face och en Widget inför Göteborgsvarvet, som går att ladda ner till de flesta av Garmins klockmodeller. Så vill du ha koll på hur många dagar det är kvar till start kan du numera kostnadsfritt ladda ner någon av apparna ”Göteborgsvarvet Count Down” via Garmin Connect IQ.

– Deltagarna på Göteborgsvarvet är en fantastiskt rolig målgrupp att jobba med eftersom vi har produkter som passar in så bra till både deras uppladdning och genomförande av själva loppet, säger Ida Enstedt, Eventansvarig på Garmin Nordic Sweden.

– Att vi tillsammans med Garmin skapat en cool funktion till Garminklockorna som visar nedräkningen till tävlingsdagen hoppas vi skall bidra till träningsmotivation och förgylla deltagarnas upplevelse inför Varvet, säger Johan Tigér, IT-arkitekt på Göteborgsvarvet.

I Göteborgsvarvet 2019 kommer Garmin även att aktivera sig på Varvetbanan med bland annat populära Garmin Power Zone.

Göteborgsvarvet Countdown

Mattias Grahn, Kommunikationsansvarig Göteborgsvarvet 070-772 78 87
Ida Enstedt, Eventansvarig Garmin Nordic Sweden 076-620 26 19

Garmin var en tidig pionjär på marknaden för träningsklockor, så kallade wearables. 2006 introducerades den första GPS-klockan som vände sig mot marknaden för löpning. Sedan dess har Garmin sålt mer än 20 miljoner wearables.