GöteborgsVarvet flyttar inomhus

GöteborgsVarvet flyttar inomhus

Den 18 och 19 maj springer över 5000 barn i åldern 0-6 år Mini GöteborgsVarvet vid Björngårdsvillan i Slottsskogen, Göteborg. För att möta det stora intresset från småbarnsfamiljer kommer nämligen Varvet för de allra yngsta i år att arrangeras både lördag och söndag under GöteborgsVarvetveckan.

Men redan den 4-7 april finns möjlighet för unga med spring i benen att testa på Varvet – inomhus. Då arrangeras nämligen andra upplagan av "MiniVarvet” i Sveriges ledande affärscentrum Nordstan, i Göteborg.

En slingrig bana på filtmatta, som mäter cirka 75 meter väntar deltagarna. MiniVarvet i Nordstan är anpassat för åldern 0-6 år, men även äldre barn är välkomna att vara med. Innan start målar deltagarna sina egna nummerlappar och det finns även möjlighet att få en tuff ansiktsmålning.

– MiniVarvet i Nordstan är en rolig och kreativa aktivitet som vänder sig till småbarnsfamiljer med syfte att få fler unga i rörelse. Med erfarenhet från fjolåret räknar vi med över 2000 starter under evenemanget, säger Mattias Grahn, marknadsansvarig på GöteborgsVarvet.

Startider: MiniVarvet i Nordstan är öppet för starter 4-7 april kl. 12.00-16.00.

Se filmklipp från MiniVarvet i Nordstan.

Arrangör: MiniVarvet i Nordstan arrangeras av GöteborgsVarvet i samarbete med Nordstan och Chiquita.