Göteborgsvarvet i TV4:s kanaler

Göteborgsvarvet i TV4:s kanaler

Det är inte bara göteborgarna som kommer att ha möjlighet att följa Göteborgsvarvet – nu står det nämligen klart att TV4:s kanaler sänder löparfesten.
– Göteborgsvarvet berör och attraherar många och att en nationell kanal kliver in och sänder inför och under loppet är ytterligare ett bevis på den starka attraktionskraften som finns. Det är en utveckling i rätt riktning att fler kommer att få möjlighet att följa deltagarna på tv, säger Sara Brankell, kommersiell chef på Göteborgsvarvet.

Den 11 september är det äntligen dags för Göteborgsvarvet igen och efter förra veckans förslag om avvecklade restriktioner är förhoppningen stor att alla anmälda ska få möjlighet att springa. En sak som står klar redan nu är att loppet kommer att sändas i TV4:s kanaler.

Sändningen innebär att starten tidigareläggs en timme, vilket medför att startskottet för elitlöparna går 12.00, en timme tidigare än den ursprungliga planen.

– För att sändningen ska bli så bra som möjligt har vi tillsammans med TV4 beslutat att sändningen börjar 11.30 och samtliga startgrupper springer ut en timme tidigare, säger Sara Brankell på Göteborgsvarvet.

Erik Westberg, sportchef på TV4 och C More:

– Det är efterlängtat att stora löpartävlingar och andra sportevenemang nu äntligen är på väg tillbaka efter ett speciellt år. Att vi i år även får tv-publiken att ta del av en folkfest som Göteborgsvarvet på TV4:s kanaler känns glädjande.

Den nya starttiden innebär att samtliga startgrupper tidigareläggs med en timme. Alla anmälda kommer att få sina starttider i sitt startbevis som skickas ut i början av september.

Göteborgs Friidrottsförbund består av 15 ägarföreningar som tillsammans äger och driver Friidrottens hus som är centrum för friidrottsträning och tävling i Göteborg under vinterhalvåret.

Göteborgs Friidrottsförbunds syfte är att säkerställa bredd och spets för friidrott inom distriktet genom att tillgodose träning för aktiva, utbildning för tränare och en ändamålsenlig miljö för träning, tävling och utveckling.