GöteborgsVarvet valt till Årets idrottsevenemang

GöteborgsVarvet valt till Årets idrottsevenemang

Vid en ceremoni i Stockholm idag mottog GöteborgsVarvet via Varvsgeneralen Bo Edsberger Sport & Affärers utmärkelse Årets Idrottsevenemang.

Så här lyder motiveringen:

”Världens största långlopp 2012 ligger i ständig utveckling. Mycket stark tillväxt. Förenar bredd och elit i alla åldrar och med en jämn fördelning mellan deltagande män och kvinnor. Loppets namn sätter tydligt destinationen Göteborg på världskartan.”

- I Sverige arrangeras många stora och högklassiga evenemang, som drivs av duktiga arrangörer. Det känns kul att GöteborgsVarvet i den konkurrensen uppmärksammas på detta sätt, kommenterar Varvsgeneralen Bo Edsberger utmärkelsen.

GöteborgsVarvet var även en bidragande orsak till att staden Göteborg i fjol mottog SVT:s pris Sveriges bästa idrottsstad.

Det är nu 131 dagar kvar till start av GöteborgsVarvet den 18 maj 2013. Den 11 september i fjol fulltecknades årets upplaga av tävlingen med 62 000 löpare. För de som missat anmälan till GöteborgsVarvet finns ett fåtal startplatser kvar i specialgrupperna där man kan springa för välgörenhet eller tillsammans med det Svenska Skidskyttelandslaget.