​Göteborgsvarvets sportdryck levereras av Umara

​Göteborgsvarvets sportdryck levereras av Umara

Umara är nu klar som evenemangspartner till Göteborgsvarvet och kommer att leverera sportdryck till evenemanget, samt bidra med utbildning och tips till Göteborgsvarvets deltagare inom området nutrition och energi.

Umara har sin bas på Hisingen i Göteborg och brinner för att vässa utövarnas prestationer. Företaget grundades 2013 av biomedicinarna och konditionsidrottarna Tommy Ivarsson och Simon Gustavsson.

- Det känns fantastiskt att vi nu blir partner till ett så stort och välrenommerat evenemang som Göteborgsvarvet. Vi hoppas kunna bidra till att ge det där lilla extra till deltagarna i Göteborgsvarvet, för att de skall prestera på topp, säger Simon Gustavsson, VD på Umara.

Samarbetet innebär att Umara blir exklusiva som sportdrycksleverantör till Göteborgsvarvet och Umara kommer även att ha försäljning på plats vid Göteborgsvarvets evenemang. Via Umaras webbutik finns möjlighet för löpare att köpa energipaket anpassade för halvmaraton och annan distansträning. Dessutom finns även en hel del tips inom området nutrition för konditionsidrottare i Umaras olika kanaler, till exempel driver Umara den populära bloggen och podden Prestera Mera inom området nutrition och prestation.

- Detta är ett långsiktigt och spännande samarbete vi nu inleder med en aktör som kommer att bidra både med utbildning och produkter till våra deltagare. Det känns mycket positivt och inspirerande, säger Annika Knutsson Race Director på Göteborgsvarvet.

Göteborgsvarvet arrangeras nästa gång den 22 maj 2021. Men redan den 15-17 maj 2020 är det dags för Göteborgsvarvet Virtual Race 21k, där löpare deltar på sin hemmaplan och registrerar sitt deltagande via en app.

Tommy Ivarsson, Marknadschef Umara, 010-333 32 94
Annika Knutsson, Race Director Göteborgsvarvet, 0705-64 27 45