HiQ huvudpartner till Stafettvarvet

HiQ huvudpartner till Stafettvarvet

Sedan sex år är HiQ officiell leverantör till löparfesten Göteborgsvarvet. Nu fördjupas samarbetet ytterligare när HiQ blir huvudpartner till Stafettvarvet och skapar nya digitala verktyg för att förbättra upplevelsen för löparna i stafetten.

Den 17 maj förväntas cirka 4000 deltagare springa Stafettvarvet i Slottsskogen i Göteborg. En av nyheterna i stafetten i år står den nya huvudpartnern HiQ för.

- På HiQ brinner vi för förenkling och förbättring och vi är experter på att skapa affärsnytta med hjälp av digitala lösningar. Vi är också många som gillar löpning. Därför känns det helt rätt att vi nu fördjupar samarbetet kring Stafettvarvet, säger Jerker Lindstén, VD för HiQ i Göteborg.

HiQ kommer att utveckla en digital lösning i mobilen, som förenklar både för besökare och deltagare i Stafettvarvet. Deltagarna kommer att få aktuell information över området och sitt deltagande. Åskådarna kommer kunna följa sina favoritlag och få resultaten och tiderna per sträcka levererade direkt till fickan.

- Vi är glada att HiQ gör en satsning på Stafettvarvet. Med det nya partnerskapet finns goda förutsättningar att höja upplevelsen ytterligare för deltagare och publik i Stafettvarvet, säger Bo Edsberger, Varvsgeneral på Göteborgsvarvet.

- Vi har erfarenhet från flera starka evenemang som till exempel Svenska Rallyt, EM i friidrott och Match Cup Sweden på Marstrand. Vi gillar att förenkla och förbättra i sammanhang med många deltagare och stor publik, som både är på plats och som följer eventet i digitala kanaler, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Femte upplagan av Stafettvarvet arrangeras den 17 maj 2017. Fem personer springer knappt 4 km var, och lagen deltar i dam-, herr-, eller mixedklass.

För mer information:

Jerker Lindstén, VD, HiQ Göteborg, tel. 076-880 06 00
Erik Ridman, Kommunikationschef, HiQ, tel. 070-750 80 60
Bo Edsberger, Varvsgeneral, Göteborgsvarvet, tel. 070-772 78 89

www.hiq.se
www.goteborgsvarvet.se
www.goteborgsvarvet.se/stafettvarvet

Foto: Magnus Rönnkvist (Stafettvarvet 2016).