Inga skavsår kan stoppa löparna från att fullfölja Göteborgsvarvet i år

Inga skavsår kan stoppa löparna från att fullfölja Göteborgsvarvet i år

Compeed är klar som ny officiell leverantör till Göteborgsvarvet. Samarbetet kommer öka möjligheterna för fler att fullfölja Göteborgsvarvet. Även om deltagarna skulle råka ut för skavsår, kommer de nu erbjudas bästa omplåstring längs vägen mot mål.

Compeed skavsårsplåster förebygger och lindrar smärtan från skavsåret omedelbart, det underlättar läkning och ger optimal komfort genom att fungera som ett extra hudlager, som skyddar mot friktion och tryck.

Compeed är ett starkt varumärke och en produkt med hög kvalité, som många löpare har nytta av. Vi tror samarbetet kommer bidra till en bättre upplevelse i Göteborgsvarvet för våra deltagare, säger Sara Brankell, Key Account Manager på Göteborgsvarvet.

Under Göteborgsvarvet kommer Compeed skavsårsplåster att finnas vid samtliga sjukvårdstationer längs banan.

-Vi är glada att kunna bidra med skavsårsplåster där de behövs som bäst. Genom samarbetet hoppas vi även kunna bidra med kunskap till deltagarna hur det går att förebygga uppkomsten av skavsår och hur de behandlas på bästa sätt, säger Maria Jarl, Head of Nordic Business Area Selfcare, Midsona Sverige AB.

COMPEED® marknadsförs av Midsona Sverige AB.

Göteborgsvarvet, Sara Brankell Key Account Manager, 070-772 9668
Compeed / Midsona Sverige, Maria Jarl Head of Nordic Business Area Selfcare 076-880 59 36

Tips om hur du förebygger skavsår på bästa sätt.