Känd videobloggare tränar unga löpare inför GöteborgsVarvet

Känd videobloggare tränar unga löpare inför GöteborgsVarvet

GöteborgsVarvets uppmaning till unga löpare i vår: Clara, färdiga, spring!

GöteborgsVarvet väljer nya kanaler för att nå ut med Mellan GöteborgsVarvet, löparevenemanget som vänder sig till unga mellan 14-19 år, 5,1 km.

GöteborgsVarvet bjuder in till träning den 16 mars och varannan vecka fram till loppet den 19 maj. Träningarna utgår från olika landmärken i Göteborg, samlingsplatserna släpps en vecka innan varje träff.  Varje träning har en gästtränare, nu på lördag är det Eric Senorski, en av Sveriges bäste löpare.

Första träffen är den 16 mars, med start på Götaplatsen. Träningspasset som väntar för deltagarna är fartlek på Avenyn, och under passet kommer deltagarna passera en vätskekontroll på Hard Rock Café.

Det är kostnadsfritt att vara med på löparträffarna inför Mellan GöteborgsVarvet.

Clara Henry, som driver bloggen Claras Life och på sin YouTube-kanal har över 6 miljoner visningar, kommer under våren peppa unga löpare att träna inför Mellan GöteborgsVarvet. Dels genom att vara med som ledare på varje löparträff, men också med inspirerande videoklipp från träffarna.

- Clara Henry är rolig och ett proffs på sin grej. Vi vill får fler unga i rörelse, och att jobba mot det målet tillsammans med Clara känns jättebra, säger Mattias Grahn, marknadsansvarig för GöteborgsVarvet.

Datum, Clara, färdiga, spring inför Mellan GöteborgsVarvet:
16 mars kl 10 Götaplatsen
27 mars kl 18 hemligt*
8 april kl 18 hemligt*
18 april kl 18 hemligt*
2 maj kl 18 hemligt*

*Samlingsplatserna meddelas några dagar innan resp. träff
.
Slutmål 19 maj: Mellan GöteborgsVarvet (14-19 år).

GöteborgsVarvet http://www.goteborgsvarvet.se/clara
Claras Life http://claraslife.devote.se/