Premiär för GöteborgsVarvet inomhus

Premiär för GöteborgsVarvet inomhus

Den 13 maj springer fler än 4000 barn (0-6 år) Mini GöteborgsVarvet vid Slottsskogsvallen.

Men redan den 12-15 april börjar träningen för framtida halvmaratonlöpare i Nordstan när "MiniVarvet" flyttar inomhus och för första gången arrangeras i Sveriges ledande affärscentrum.

En spektakulär bana som mäter cirka 75 meter väntar deltagarna. MiniVarvet i Nordstan är anpassat för åldern 0-6 år, men även äldre barn är välkomna att vara med.

Under dessa fyra dagar i Nordstan bjuds det även på underhållning från Clowner utan Gränser som uppträder alla dagar kl 12, 14 och 16.

– MiniVarvet i Nordstan är ett evenemang med underhållning, kreativitet och rörelse för småbarnsfamiljen. Vi hoppas många med spring i benen kommer till start, säger Mattias Grahn, marknadsansvarig på GöteborgsVarvet.

Program 12-15 april:
Öppet för starter 12.00-16.00
Uppträdande med artister från Clowner utan Gränser 12.00 14.00 16.00
Övrigt : Barnaktiviteter såsom ansiktsmålning, rita din egen nummerlapp mm.

Mer information, se http://www.goteborgsvarvet.se/nordstan
samt http://www.skratt.nu/om-clowner-utan-granser.

GöteborgsVarvet, som mäter en halv maraton (21 097,5 meter), avgörs den 12 maj 2012 för 33:e gången sedan premiären 1980. Under GöteborgsVarvshelgen genomförs även Stav, Special, Lilla, Mellan och Mini GöteborgsVarvet. Totalt förväntas cirka 75 000 löpare delta i något av Varvsloppen under GöteborgsVarvshelgen 10-13 maj 2012.