STC ny officiell partner till Göteborgsvarvet

STC ny officiell partner till Göteborgsvarvet

STC Training Club, en av Sveriges ledande friskvårdskedjor, kliver in som ny officiell partner till Göteborgsvarvet, Göteborgsvarvet Marathon och Varvetveckan.

Med 200 träningsanläggningar från Ystad i söder till Åre i norr är STC en av landets största gymkedjor. Nu kliver de in som officiell partner till den stora löparfesten i Göteborg i september.

– Vi brinner för hälsa, träning och gemenskap och därför känns det lika roligt som självklart att bli officiell partner till Göteborgsvarvet, Göteborgsvarvet Marathon och Varvetveckan. Göteborg är vår hemstad och vi är extra stolta över att vara partner till världens största halvmaraton som arrangeras just här. Vi kommer bidra till en härlig feststämning med mycket energi och glädje och se till att löparna blir peppade och extra motiverade när vi håller i uppvärmningen, säger Amanda Andersson, Marknadsansvarig på STC.

Martin Bergman, Förbundschef för Göteborgs Friidrottsförbund och VD för Göteborgsvarvet, känner glädje över det nya samarbetet:

– STC är en stark, respekterad och driven träningspartner som både har en stor lokal anknytning och dessutom är i stark tillväxt. De kommer att finnas på bästa platsen framför de olika startgrupperna och se till att löparna får en rejäl uppvärmning. På så sätt bidrar de till att inspirera deltagarna, ge dem förutsättningar att klara deras utmaningar och även minska skaderisken för dem under loppen.

Förutom att finnas på plats under evenemangen kommer STC inspirera löparna under året genom att dela med sig av träningstips och pepp.

Löparfesten inleds med Trailvarvet den 5 september och fortsätter med Stafettvarvet och Specialvarvet innan det klassiska Göteborgsvarvet går av stapeln den 11 september tillsammans med Minivarvet i Slottsskogen. För barnen är det 18 september som gäller då Lilla Varvet och Minivarvet går av stapeln innan festen avslutas storartat den 19 september med premiären av Göteborgsvarvet Marathon.

Göteborgsvarvet är ett av världens största långlopp och har arrangerats 40 gånger sedan 1980.

Göteborgsvarvet arrangeras av Göteborgs Friidrottsförbund till förmån för friidrottsverksamheten i regionen. Överskottet går direkt tillbaka till idrottsrörelsen för att investeras i föreningarnas ungdomsverksamhet och driften av träningsanläggningen Friidrottens Hus. Cirka 4000 funktionärer är engagerade under genomförandet av Göteborgsvarvet.

Göteborgs Friidrottsförbund består av 15 ägarföreningar som tillsammans äger och driver Friidrottens hus som är centrum för friidrottsträning och tävling i Göteborg under vinterhalvåret.

Göteborgs Friidrottsförbunds syfte är att säkerställa bredd och spets för friidrott inom distriktet genom att tillgodose träning för aktiva, utbildning för tränare och en ändamålsenlig miljö för träning, tävling och utveckling.