​SVT direktsänder Göteborgsvarvet och Lilla Varvet

​SVT direktsänder Göteborgsvarvet och Lilla Varvet

Göteborgsvarvet direktsänds den 20 maj i SVT1 och Barnkanalen sänder live från Lilla Varvet den 21 maj.

Stephan Wilson gjorde i fjol debut som löpande reporter i Varvet, han ledde även loppet i 265 meter. I år kommer Stephan vara med både som löpande reporter under Göteborgsvarvet och som reporter i Barnkanalens sändning från Lilla Varvet. Det är första gången som Lilla Varvet sänds live.

Elitfältet i Göteborgsvarvet den 20 maj är oerhört vasst, och i Varvet avgörs även SM i halvmaraton. Rutinerade Jacob Hård leder arbetet med att kommentera elitlöparnas framfart för tittarna.

Sändningstider:

Göteborgsvarvet 20 maj, SVT1, kl. 12:30-14.55. Programledare Mats Nyström.
Göteborgsvarvet sänds även på SVT Play, löpande reporter samt målkamera till kl. 19.
Över 60000 löpare är anmälda till världens största halvmaraton.

Lilla Varvet 21 maj, SVT Barnkanalen, kl. 14:00-16:00. Programledare Maria Wallberg.
Cirka 7000 barn mellan 7-13 år deltar i Lilla Varvet.