Internationell startplats till totalledaren av ATG Riders League Grand Prix

Nu står det att klart att det till hoppningens succéserie ATG Riders League adderas ytterligare en sporre för de kvalande ekipagen; den ryttaren som leder efter den sista deltävlingen i Borås innan finalen hos Gothenburg Horse Show bjuds in att rida de internationella klasserna under tävlingarna i Scandinavium. I samråd med landslagsledningen får ryttaren chans att välja de klasser som kan hjälpa till att utveckla och inspirera allra mest.

- Det är jätteroligt att vi kan erbjuda det här till våra absolut bästa ryttare på nationell nivå, det är en otroligt nyttig erfarenhet att få rida i Scandinavium i den internationella miljön, säger Tomas Torgersen, tävlingsledare för Gothenburg Horse Show.

Årets upplaga av ATG Riders League består av sex deltävlingar och en stor final som avgörs under Gothenburg Horse Show 22-26 februari 2023. Hittills har fyra deltävlingar avgjorts och totalledaren är för närvarande Py Jägerden från Strömsholms RF. Py leder med 84 poäng därefter kommer sedan Niklas Arvidsson på andra plats med 64 poäng.

- Självklart vore det helt fantastiskt att få möjligheten att rida på en 5* tävling. Att få rida bland världseliten på hemmaplan vore lite av en dröm, säger Py Jägerden.

De två återstående kvalen går hos Flyinge Hästsportklubb vecka 49 och hos Borås Fältrittklubb vecka 6 2023. Klicka här för att komma till aktuell ställning.

• samarbetspartners
      • hoppning

Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och är ett evenemang som återkommer årligen. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna arrangeras av Got Event AB på uppdrag av FEI, det internationella ridsportförbundet, samt Svenska Ridsportförbundet. Vi samarbetar även med hästsportmässan EuroHorse i Svenska Mässan.

2023 års tävlingar genomförs  22-26 februari.