​Lindelöw, Spetz och Swartz klara för Gothenburg Horse Show

Hoppningens förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ytterligare tre ryttare till de femstjärniga internationella klasserna under Gothenburg Horse Show. Det blir Douglas Lindelöw, Erica Swartz och Fredrik Spetz som får chansen.

- Alla tre är i riktigt bra form. Det visar inte minst senaste helgens resultat där Douglas vann en internationell Grand Prix-hoppning, Erica debuterade femstjärnig Grand Prix med ett nedslag i Paris och Fredrik vann Borås Grand Prix här hemma, säger Henrik Ankarcrona.

Han ser fram emot tävlingarna nästa vecka och att komma till start med en trupp full av självförtroende.
- Svensk hoppning står sig otroligt väl i internationell konkurrens. Vi har svenska ryttare i toppen av resultatlistorna helg efter helg. Det ska bli jättekul att de nu får visa upp sig inför den fantastiska hemmapublik som Göteborg är så känd för.

Douglas Lindelöw ser också fram emot att tävla inför publiken i Scandinavium.
- Det ska såklart bli jättekul, även om jag inte är från Göteborg så ser jag det verkligen som en hemmatävling. Det är alltid otroligt kul att möta Scandinaviumpubliken och i år är det nya stjärnskotten Casco Blue och Saint Tropez Soul som får följa med , säger han.

Svenska hopptruppen:
Peder Fredricson
Henrik von Eckermann
Irma Karlsson
Rolf-Göran Bengtsson
Stephanie Holmén
Evelina Tovek
Linda HeedDouglas Lindelöw
Erica Swartz
Fredrik Spetz

Fem svenska U25-ryttare får via Lövsta Future Challenge Jumping U25 också chansen att starta i vissa av de internationella klasserna under Gothenburg Horse Show. Vilka ryttarna är presenteras inom kort.

• hoppning

Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och är ett evenemang som återkommer årligen. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Det är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI.

2019 års tävlingar genomförs mellan den 3-7 april.