”Jag kommer hem igen till jul” – en jul- och nyårsupplevelse på The Theatre!

Det var 2009 senast Peter Jöback gjorde sin julkonsert och i år är det äntligen dags igen. Nu tar han sin hyllade ”Jag kommer hem igen till jul” till Göteborg, in i The Theatre, Gothia Towers storslagna arena och klär konserten till dinner show. Peter förvandlar The Theatre till en magisk, gnistrande vintervärld och bjuder in till en helkväll med mat, musik och julstämning.

Guldmeny!
Inte bara musiken utan även maten kommer hålla högsta klass i ”The Theatre”. En fyrfaldig OS-guldmedaljör i gastronomi och en av Sveriges mest meriterade kökschefer bidrar givetvis till detta. Han heter Krister Dahl och står för den specialkomponerade menyn.

Nyårsfirande!
Nu står det också klart att det blir Nyårsfirande på The Theatre! En alldeles extra glittrig och sprakande kväll för alla som vill fira in det nya året med Peter och den stora ensemblen.

Med ”Jag kommer hem igen till jul” på The Theatre skapar Peter Jöback en helkväll i vackra vintertoner, en musikalisk julsaga från det lilla intima till det gnistrande universum som julen är. Här ryms längtan och gemenskap, vemod och hopp. Precis som i Peters klassiska julalbum som blivit en tradition i så många svenska hem.

Premiär den 25 november och spelas fram till och med Trettonhelgen.

• peter jöback
  • the theatre

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.