Jill med Vegas-show till Göteborg

Elegante Sinatra var en föregångare till de moderna popstjärnorna.
Hans positiva livsdevis - ur låten That’s Life - blir titel på Jill Johnsons
Las Vegas-inspirerade show, på Gothia Towers. Premiär 8 november 2017.

För exakt 50 år sedan släppte Frank Sinatra ett av sina klassiska spår – That’s Life. Låten blev en hit och slog sig, mitt under brinnande Beatles-yra, oväntat in på toppen av Billboard-listan. Texten uppskattades för sin positiva och komiska blinkning, om att aldrig ge upp - och att livet ofta är en riktig berg- och dalbana.
Samma titel sätter Jill Johnson på sin nya show, inför hösten 2017 på Gothia Towers.

Jills ambition är att göra den amerikanska låtskatten rättvisa, förpackad i en fascinerande scenografi, med visuella bildlösningar och detta i en arena som möjliggör alla tänkbara Las Vegas-ambitioner i Sverige: The Theatre i Göteborg. Jill Johnson ska - för första gången - presentera ett riktigt storband, inklusive ett urval av landets bästa musiker och showskapare.

Jill vill hylla sina musikaliska kungar och drottningar.

- Jag vill bjuda på en musikalisk resa. Från mina intryck av klassiker som Frank Sinatra, Sammy Davies, Dean Martin och Nathalie Cole till dagens arena-artister som Celine Dion, Bruce Springsteen och Beyonce, allt förpackat i storbandsskrud, säger Jill Johnson.
- Mina förebilder, idoler och crooners bäddar för en show fylld av känslor, jag vill beröra alla som kommer och tittar. Från det melankoliska i texterna och i berättandet, till den stora spelglädjen som gör det omöjligt att sitta still, skrattar Jill.

Jills karriär som artist och låtskrivare, resorna till Nashville, flera säsonger med soloshowen JILL och framgången med svt-serien Jills veranda har givit henne en position i branschen.
Det kommer inte sparas på resurser när supershowen ska produceras.
- Jag är säker på att publiken kommer att uppleva Jills egen livsresa genom musiken. En känsla av prakt, swing och glädje där Jill Johnson framför sina absoluta favoritlåtar ur den amerikanska låtskatten, säger producenterna Patrik Krall och Mikael Gordon-Solfors, som med nya showen ”That’s Life” vill slå vakt om The Theatres position som modern showarena.

Fotnot. Biljetterna släpps måndag 12/12.

• jill johnson
  • the theatre

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.