Julklappsinsamling på Gothia Towers

Fredag 20 november, kl 17.00, drar årets julklappsinsamling igång på Gothia Towers, i samarbete med Göteborgs Räddningsmission.
- För väldigt många barn i Göteborg är julklappar ingen självklarhet. Därför känns det viktigt för att kunna hjälpa till, säger Petra Löfås, Hållbarhetsansvarig på Gothia Towers och Svenska Mässan.

Julklapparna går i första hand till behövande barn i Göteborgsregionen. Förutom Räddningsmissionens egna verksamheter delas de även ut till omkring 30 olika föreningar, organisationer och kyrkor.

Malin Ekelund på Göteborgs Räddningsmission berättar:
– Vi möter många utsatta barn i vår verksamhet. Vi vet att fler barn behöver hjälp, inte bara under julen – under jul blir det bara extra påtagligt. Och den här julklappsinsamlingen ger ett viktigt stöd till vår uppsökande verksamhet.

Julklappsinsamlingen pågår från och med 20 november fram till 13 december för att sen levereras till alla barn. I fjol samlades det in över 10 500 klappar till barn och unga i Göteborg.
- Även i år önskar vi nya klappar, oinslagna. Detta för att verkligen kunna ge barnen det som står på deras önskelista med omsorg, säger Malin Ekelund.

Välkommen att lämna din julklapp på Gothia Towers, i hotellobbyn där julklappsläden väntar.

Petra Löfås
Mail: petra.lofas@gothiatowers.com

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.