Pressinbjudan till exklusiv förhandstitt av Gothia Towers och nya restaurangen twentyfourseven

Vi vill gärna bjuda dig till en exklusiv förhandsvisning av hotellet, samt bjuda på lunch i nya lobbyrestaurang twentyfourseven, fredagen den 17 oktober.

Detta är en exklusiv förhandstitt inför Svenska Mässan och Gothia Towers invigning av den globala mötesplatsen som sker i december.

Program:

Fredag 17 oktober
Kl. 11.00 - Visning av nya tornet som fortfarande är under uppbyggnad
Kl. 12.00 - Lunch i nya lobbyrestaurangen twentyfourseven

O.S.A senast 15 oktober till vicke@vicke.se
Meddela också gärna om du har någon matallergi

Med sina 262 meter tillhör lobbyn en av Europas längsta. Här kommer pop-up-butiker att samsas med säsongsbetonade aktiviteter och upplevelser.
Nya lobbyrestaurangen, twentyfourseven, håller öppet dygnet runt och erbjuder allt från nygjorda mackor, varm mat, färska juicer och goda viner till godis och tandborste. Här finns något för alla, dygnets alla timmar, och allt som serveras strävar efter att vara så miljömässigt hållbart som möjligt.

Svenska Mässan och Gothia Towers i Göteborg har de senaste åren satsat 1,2 miljarder kronor för utveckling av den totala anläggningen, vilket främst syns i form av det tredje tornet som med sina 100 meter blir Göteborgs högsta hus. Svenska Mässan och Gothia Towers blir nu en av Europas största helintegrerade hotell-, mäss-, event- och konferensanläggningar, beläget mitt i city. Gothia Towers blir med sina 1 200 rum, varav 11 sviter och 2 740 bäddar, ett av Europas största hotell.
I femstjärniga Upper House, ett hotell i hotellet, finns spa och exklusiv restaurang.

Här finns naturligtvis mycket, mycket mer, vi hoppas att vi får visa dig runt den 17 oktober.

Varmt välkommen!

• gothia towers