Prisregn för Gothia Towers på Restauranggalan

Under årets Restauranggala fick Krister Dahl, Director of Concept Development F&B på Gothia Towers, ta emot Årets Hederspris, Gustav Cansund, Upper House Dining, blev utsedd till Årets Servitör och Anton Husa, även han Upper House Dining, blev Årets Framtidslöfte.
- Jag är väldigt, väldigt glad, en utmärkelse som betyder oerhört mycket för mig, säger Krister Dahl.
- Lika glad är jag för min kollegors utmärkelser, Årets Servitör och Årets Framtidslöfte – de har verkligen gjort sig förtjänta av priset, jag är otroligt stolt!

Restauranggalan, som i år arrangerades för tionde året, ägde rum den 17 oktober på Cirkus i Stockholm. På galan utsågs vinnare i 15 olika kategorier. Årets Hederspris vanns av Krister Dahl med följande motivering:
”Årets pristagare är en professionell matlagare som på ett synnerligen berömvärt sätt fört svensk kokkonst nationellt och internationellt till en framskjuten position genom ett långvarigt och stort engagemang. Dessutom har hans stora kunnande och yrkesskicklighet lagt en stabil grund för framtida framsteg och kommande framgångar för svensk kokkonst.”
- Fantastiskt fina ord, jag är otroligt rörd och stolt. Jag finner inte ord, säger Krister Dahl.

Gustav Cansund är Årets Servitör & Anton Husa Årets Framtidslöfte
Förutom Krister Dahl prisades även Gustav Cansund och Anton Husa från Gothia Towers och Upper House Dining på Restauranggalan: Gustav Cansund utsågs till Årets Servitör och Anton Husa blev Årets Framtidslöfte.
- Det är helt galet, jag är så otroligt glad! Det har varit en lång och härlig dag, säger en märkbart rörd Gustav Cansund efter sin vinst och Anton Husa håller med:
-En av de bättre kvällarna jag haft!

Om Restauranggalan
Restauranggalan är det årligen återkommande evenemanget där förebilder, inspiratörer och innovatörer i alla delar av branschen lyfts fram och hyllas. Restauranggalan är evenemanget där kockar, sommelier, servitörer, bartenders, krögare och leverantörer ställs sida vid sida och prisas inför hela branschen.

• upper house dining
  • gustav cansund
  • anton husa
  • restauranggalan
  • krister dahl

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.