Snart öppnar intresseanmälan för Signallottan 2

Snart öppnar intresseanmälan för Signallottan 2

Från och med 30/1 går det att anmäla intresse för att få hyra någon av de 62 nya bostäderna som snart står färdiga i A7-området i Visby.

Totalt är det 52 bostäder i flerbostadshus och 10 radhusbostäder som byggs på tomten. GotlandsHem tar emot intresseanmälningar fram till 6/2 klockan 12.00.

– Signallottan 2 är ett litet men viktigt delmål i vårt arbete att bygga 1 500 nya bostäder på Gotland, säger Kristoffer Strehlenert, chef för utveckling och hållbarhet på GotlandsHem.

Det nya kvarteret är GotlandsHems hittills mest klimatsmarta: på taken sitter solfångare som genererar energi att värma duschvatten, driver hissar samt belysning med. Nedgrävt under marken finns en vattentank som samlar regnvatten att använda till bevattning och tvättstugorna är utrustade med tvättmaskiner som renar och återvinner en del av tvättvattnet.

– Vi är en stor aktör och har stort ansvar gällande ekologisk hållbarhet. Vi har lärt oss mycket inom det området under tiden vi byggt Signallottan 2, och förhoppningsvis kan vi implementera teknik härifrån till både nya och befintliga områden, säger Kristoffer Strehlenert.

De nya bostäderna räknas vara färdiga för för inflytt under olika etapper under vår och tidig sommar 2023, med start i början av april. Redan nu kan man gå på digitala visningar i exempelbostäder via vår hemsida.

Fakta om Signallottan:

Flerbostadshus
Ettor, 8 stycken
Tvåor, 22 stycken
Treor, 22 stycken

Radhus
Fyror, 6 stycken
Femmor, 4 stycken

6 av bostäderna viks till äldre, vilket motsvarar 65+.
6 av bostäderna viks till ungdomar upp till 25 år.

För frågor kontakta:
Kristoffer Strehlenert chef, utveckling och hållbarhet, på telefonnummer 0498 - 20 39 97 eller kommunikation@gotlandshem.se

GotlandsHem äger och förvaltar drygt 4 700 hyreslägenheter och 140 lokaler, spridda över hela ön. Bostadsföretaget har även studentlägenheter i nära anslutning till Uppsala Universitet, Campus Gotland.