Sofia Heintz blir första externa styrelseordföranden på GoToWork

”Vi rekryterar för första gången en extern styrelseordförande. Nu går vi in i en stor expasionsfas – grattis till oss!” säger ägare och vd Karin Ståhl.

Sofia Heintz är expert inom fastighetsutveckling och nyproduktion på Sveriges Allmännytta, har en bred karriär bakom sig inom bygg- och fastighetsbranschen. Bland annat som projektledare i tidigt programskede och hyresgästanpassning för NCC huvudkontor i Solna, delprojektledare för Scandic Continental, tunnelbaneuppgång och taklägenheter och har även varit internrevisor för Jernhusen.

”Jag vill bidra med att vara nageln i ögat på ledningen och verkligen få oss att lyfta blicken från att endast vara en duktig leverantör av våra affärsområden och tjänster till att lyfta begreppen den goda arbetsplatsen och hållbarhet ur perspektivet människors välbefinnande på sin arbetsplats” säger Sofia Heintz.

"Vi är precis så bra som våra rådgivare är. Sofia Heintz gör det strategiska arbetet på styrelsenivå tydligare. Hon har haft roller inom beställar-, utvecklar-, kund- och brukarperspektivet vilket stärker både kund- och affärsperspektivet. Guld värt!” säger Karin Ståhl, vd på GoToWork.

Sofia valdes in i styrelsen och som styrelsens ordförande redan på extra bolagsstämma i december 2019. På årsstämman nu i februari 2020 väljs Sofia om till uppdraget och har ett fortsatt förtroende.

• arbetsplats
  • arbetsplatsstrategi
  • fastigheter
  • stockholm
  • sofia heintz
  • rekrytering
  • dengodaarbetsplatsen

GoToWork genomför tillsammans med våra kunder projekt och processer som utvecklar arbetssätt och arbetsmiljöer. Genom systematiska metoder och ett genuint hantverk inom process- och projektledning guidar vi våra kunder till ett unikt koncept, genom de fyra flöden som krävs för att nå framgång i en hållbar värld; Beteenden, Digital miljö, Fysisk miljö och Service.