Gourmet Food har tagit in Oscar Uhrström som ny delägare och VD

Fredrik och Lina Svanberg, ägare till grossisten Gourmet Food AB har tagit in en ny delägare och tillika ny VD för verksamheten, Oscar Uhrström.

Oscar driver idag egen konsult- och investeringsfirma och har 20 års erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter inom färskvaror.

”Vår vänskap med Oscar har byggts upp under en längre tid och det är med glädje och stolthet som vi tar in Oscar både som VD och som delägare. Vi står inför en intensiv och expansiv fas och här känner vi att Oscar är den rätta personen att ge oss den vitamininjektion och kunskap som behövs”, säger Fredrik.

”Gourmet Food börjar bli smått unika i denna konsoliderade bransch med att vara helt familjeägt, vilket är spännande. Nu när jag lärt känna Fredrik och Lina inser jag att våra värderingar och insikter helt är i linje. Tillsammans tror vi på Gourmet Foods framtid, mycket tack vare en engagerad och kompetent personal. När vi även flyttar in i helt nya lokaler skapas ännu större möjligheter att utveckla vårt erbjudande. Jag ser att Gourmet Food kommer att fortsätta med en stark tillväxt de närmaste åren.” säger Oscar.

Oscar tillträder sin post i januari 2019.

• Gastronomi

• ny vd
  • gourmet food ab
  • delägare
  • vd
  • restauranggrossist

Gourmet Food är livsmedelsimportör och restauranggrossist. Vi förser Sverige med mat från hela världen. Det som kännetecknar Gourmet Food är en bred kunskap och stort engagemang i ett ungt och dynamiskt företag.

Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager centralt placerat i Johanneshov, Stockholm.

Herman Rasmuson

Presskontakt Marknadschef 070-190 62 77