Stockholmskrogar får ökad uppvaktning

Stockholmskrogar får ökad uppvaktning

Under de senaste tre åren har restaurangleverantören Gourmet Food ökat sin försäljning med 50%. En av anledningarna till det är att man har mött kundernas behov med längre öppettider och ökad tillgänglighet. Efter att ha haft kvällsöppet en längre tid tar Gourmet Food nu ytterligare ett steg mot större tillgänglighet med öppet på lördagar.

”Det handlar om att vi vill skapa ökad tillgänglighet samtidigt som vi kan öka kapaciteten med en extra arbetsdag”, säger Stefan Persson, försäljningschef på Gourmet Food.

”Många av våra kunder har sin högsta omsättning under lördagen, det är klart att vi ska finnas på plats för dem då”, fortsätter Stefan.

Från och med 14 april är säljavdelningen öppen mellan 08.00 - 11.00 på lördagar. Leveranser sker under hela dagen fram till 16.00. Sedan tidigare är Gourmet Food också bemannat kvällstid måndag - torsdag 22.00 - 01.00 och söndagar 21.00 - 24.00.

Kategorier

Gourmet Food är livsmedelsimportör och restauranggrossist. Vi förser Sverige med mat från hela världen. Det som kännetecknar Gourmet Food är en bred kunskap och stort engagemang i ett ungt och dynamiskt företag. Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager centralt placerat i Johanneshov, Stockholm.

Lina Svanberg

Hillevi Hermansson

Presskontakt Marknad 070-190 62 21

Gourmet Food

Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager i Jordbro, utanför Stockholm.

Gourmet Food
Lagervägen 15