Svenska marknaden får en ny premiumpasta! - Rummo väljer Gourmet Food som sin exklusiva partner.

Gourmet Food har tecknat exklusivitetsavtal med det italienska premiumpastaföretaget Rummo S.p.A.

Avtalet innebär att Gourmet Food får exklusivitet i alla försäljningskanaler i Sverige.

För konsumenten i Sverige innebär avtalet att italienarnas favoritpremiumpasta nu äntligen kommer att finnas tillgänglig i mycket större utsträckning än tidigare, både i butik och på restaurang.

Rummo är Italiens snabbast växande premiumpasta och nu satsar de på den svenska marknaden. Målsättningen är att Rummo ska bli Sveriges största premiumpasta!

Samarbetet mellan Gourmet Food och Rummo påbörjades tidigt 2021 och har utvecklats mycket bra. Kunderna är främst ICA- och Hemköpsbutiker tillsammans med delikatessbutiker, näthandel och matkassar, men även en stor försäljning sker till råvarumedvetna restauranger.

Avtalets värde i konsumentledet uppskattas till minst 100 miljoner kronor för de närmaste tre åren.

”Vi är mycket stolta och glada för det här samarbetet! Rummo, med sin unika kvalitet och passion, passar väldigt bra in i vårt sortiment. Att Rummo dessutom är ett familjeföretag, likt oss, känns även det lite extra bra”, säger Lina Svanberg, VD på Gourmet Food.

OM RUMMO

Familjen Rummo, nu i sjätte generationen, har producerat pasta av högsta kvalitet i Benevento sedan 1846. Valet av durumvete är av absolut högsta kvalitet och den långa knådnings- och torkningstiden (exakta tiden är alltid en företagshemlighet!) garanterar en pasta med enastående kvalitet och smak. Bronsvalsarna som används i produktionen gör dessutom att pastan får en porösare yta som fångar upp sås och förstärker smakerna i din pastarätt. På grund av dess egenskaper är Rummo ett av de ledande företagen på den italienska Premiumpasta-marknaden.