Välj färg efter stämning - matchande ljusglob för moderna hem

Lagom till att mörkret sänker sig över Skandinavien presenterar GP Lighting en ny ljuskälla med sju olika färger. Det går att välja färg efter humör, stämning och färgsättning med fjärrkontrollen.

– GP Colourplay Globe är den första produkten i en ny serie dekorativa belysningspunkter i LED. Vi ser ett brett användningsområde för den här typen av belysning som kan användas överallt, inne och ute, i alla årstider. Konsumenter idag vill ha produkter som är flexibla och som har många användningsområden, säger Sofia Erlandsson, produktchef på GPBM Nordic.

GP Colourplay Globe skapar stämningsfulla belysningspunkter i trädgården och kan med fördel användas istället för marschaller. Den ger en fräck effekt i poolen och badtunnan, eller som lysande ljusbollar i snön. GP Colourplay Globe har en lång batteritid och kan ställas in på automatisk färgskiftning eller sju olika fasta färger. Den är slagtålig och eftersom den inte blir varm är den även populär i barnens rum. GP Colourplay Globe kan enkelt matcha inredningen, vasen eller snittblommorna och tack vare dimmer-funktionen skapar den alltid en perfekt känsla och atmosfär.
– GP Colourplay Globe är framtagen för att passa i de nordiska hemmen. När mörkret smyger på behöver vi fler belysningspunkter, men det roliga med Colourplay Globe är att den passar lika bra i poolen på sommaren. Vi har lagt extra stor vikt vid stilren design för att globen ska passa i alla miljöer, säger Sofia Erlandsson.

Fakta GP Colourplay Globe
Visar sju olika färger – Ljusblå, röd, grön, gul, mörkblå, rosa och vit.

Fyra ljuslägen - blinkande, automatisk färgskiftning, fast färg eller dimrad.
Sladdlös och laddbar.

-Vattentät, IP68.
-Batteritid 8 timmar
-Fjärrkontroll