GPA lanserar den nya pumpstationen Aqualift S XL i juni 2017!

Aqualift S XL kompletterar GPAs pumpstationssortiment med en ännu större, djupare och starkare pumpstation! Den nya pumpstationen är speciellt framtagen för att hantera dagvatten eller avloppsvatten.

– Vi har sedan tidigare haft en lucka i sortimentet gällande pumpstationer för dagvatten. De pumpstationer vi har i sortimentet just nu är väldigt omtyckta, men de har en begränsning gällande kapacitet och djup. Den nya pumpstationen Aqualift S XL kommer fylla denna lucka och erbjuda marknaden en ny produkt av högsta kvalitet, vilket är ytterst viktigt när man pumpar dagvatten, berättar Andreas Ebbesson, Produktchef för Avloppsteknik på GPA.

– Aqualift S XL har som standard ett installationsdjup på 0,75 - 4,5 m till inloppet och kan hantera upp till 3 m grundvatten, förklarar Andreas stolt! Den nya pumpstationen har en pumpkapacitet upp till 82 m³/h med en
maximal lyfthöjd på 23,5 meter och systemets pumpar finns med effekt på 0,5 - 4,0 kW.

GPAs nya pumpstationer kan anpassas till de flesta applikationer och efter kundens önskemål. Här är olika valmöjligheter för Aqualift S XL:

• Med en eller två pumpar
  • Med eller utan digital kontrollenhet
  • Med åtta olika storlekar på pumpar (kW)
  • Betäckning för lätt eller tung trafik
  • Installationsdjup efter önskemål

Kontakta gärna Andreas på GPA Flowsystem AB för dimensionering och rekommendation för vilket system som passar just Er bäst! Han nås på telefon 0431-44 58 32 eller ae@gpa.se.

• Byggnadsindustrin

Linda Oscarsson