Bevara dina glansdagar med Holifrogs senaste nyhet Moonbean Retinol Treatment Serum

För oss som överpresterar och vill bevara hudens glansdagar behövs det lite mer än bara solskydd och mjukgörande krämer. Nu hjälper Holifrog dig på traven med deras nyhet - Moonbean Retinol Treatment Serum. Detta kraftserum är det mest djupgående hittills i deras sortiment.

Med välvalda ingredienser av inkapslad retinol, munkpeppar, hudreparerande bägarkrokus-extrakt och röda alger har detta serum en gel-olja-bas som aktiverar huden. Den ger ett återfuktande skydd som lindrar irritation och torrhet så att din hy blir fast, lysterrik och elastisk!

NYCKELINGREDIENSER:
-2.5% IconicA: En patenterad inkapslad form av Retinaldehyde (Retinol) som ger oss den mest tillgängliga formen av Vitamin A. Denna inkapsling ger effektiv stabilitet, förebygger irritation och torrhet (retinols mest kända nackdelar) medan den arbetar för att minska fina linjer, jämna ut hudton och reparera skador.

Vitex Agnus Castus Berry Extract (Munkpeppar): Denna hårt arbetande ingrediens suddar ut rynkor, minskar inflammation och återställer hudens elasticitet.

Fosfolipid: Dessa lipider är högt återfuktande utan att blockera något. De drar till sig vatten från luften runtomkring och för den dit det behövs i huden.

Bägarkrokusextrakt: Detta extrakt ökar kommunikationen mellan hudcellerna samt inducerar tillväxtfaktorer i keratinocyter som förbättrar kollagen som gör att huden ser yngre ut.

Chrondrus Crispus Extract: En röd alg som innehåller fettsyror och fenoler som stärker hudens egna barriär. Den återfuktar och skyddar även mot yttre faktorer som kan påverka vår hud tack vare sina antioxidanter, polysackarider, peptider och aminosyror.

Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice: En naturligt antiinflammatoriskt plantextrakt som lugnar såväl som återfuktar huden.

Squalane: En viktigt komponent inom talgproduktionen som är din huds naturliga fuktbarriär.

ANVÄNDNING:
Introducera serumet långsamt till din hudvårdsrutin. För retinol-nybörjare: Limitera användandet till 1-2 gånger i veckan och öka gradvis utefter din huds tolerans. Mild rodnad, lossnande hud eller irritation kan uppstå vid första användningen. Applicera ett tunt lager på huden efter rengöring och toner.

Pris: 699kr/30ml.

Serumet finns att köpa från mitten av oktober på KICKS, Åhléns, Lyko, Bangerhead och Eleven.

Högupplösta bilder hittar du i vår bildbank.