Color Wow lanserar deras nya, banbrytande curl-serie!

Color Wow lanserar deras nya, banbrytande curl-serie!

Color Wow är varumärket som tagit färgbevarande hårprodukter till en helt ny nivå. Vi är därför så glada över att presentera deras nya serie, Curl Wow, som flyttar in i sortimentet!  Alla deras produkter har unika formuleringar som är noga framtagna för att ge dig de bästa förutsättningarna för att håret ska bli WOW!

Curl Wow består av fem produkter som alla innehåller Profaxil (PRO-fax-sil) 18 Complex. Vilket är ett banbrytande komplex utvecklad i Color Wows laboratorium av Dr. Joe Cincotta, PhD. Detta är en utvecklad vetenskap för snyggare lockar. Det är ett komplex av polyol, 18-MEA och proprietary emulsifiers som finns i varje formula av Curl Wow serien (förutom HOOKED shampoo).

Profaxil 18 jobbar effektivt i två steg:
Steg 1: Den minskar oljornas molekylstorlek så dem får en jämn spridning och går djupare in i hårstrået. Oljan kan då absorbera där den behövs och lämna ett jämnt återfuktat hårstrå. Så, det patenterade komplexet hjälper till att hålla håret återfuktat – inifrån och ut.

Steg 2: Då oljorna skapar en jämn spridning på hårytan och håller det återfuktat, stiger 18-MEA (som liknar det yttre lipidlagret av håret) upp till ytan och bildar ett skyddande lager. Det skyddande lagret hjälper i sin tur till att låsa in fukt och oljor i håret. Slutresultatet blir att håret lämnas mjukt och glansigt utan att kännas tungt eller fett, får rörlighet och bästa möjlighet att skapa friska och perfekta lockar.

SNAG-FREE Pre-Shampoo Detangler
- Pre-Shampoo med utredande och mjukgörande egenskaper.
- Pracaxi Olja + vår exklusiva Profaxil 18 komplex som tar bort friss och mjukgör.
- Kokosolja hjälper till att återfukta torra lockar och minska slitage.

Användning: Applicera i fuktigt hår innan schamponering. Arbeta in produkten genom hela håret, använd kam eller fingrarna för att fördela produkten jämt.

Pris: 349kr/295ml

HOOKED 100% Clean Shampoo with Root-Locking Technology
- 100% Clean Shampoo med unik formula som ger de bästa förutsättningarna för definerande och viktlösa lockar.
- En rengöringsteknologi som inte lämnar några rester kvar för en välmående hårbotten och ett friskt hår.
- Patenterad Procapil-blandning som hjälper till att "förankra" håret för att motverka håravfall och skador.

Användning: Applicera i fuktigt hår och massera upp ett lödder. Skölj ur och upprepa tills du får ett riktigt lödder, först då är alla beläggningarna borta.

COCO-MOTION Lubricating Conditioner
- Intensivt återfuktande balsam som inte tynger ner håret
- Innehåller Kokos- och Marulaolja som är två djupverkande oljor i kombination med vår Profaxil 18 komplex
- Mjukgör och återfuktar de inre proteinkedjor som ger lockarna flexibilitet, elasticitet, rörlighet och ökad hanterbarhet. Utan denna naturliga fukt blir lockarna stela, spröda och tappar sin rörlighet.

Användning: Krama ur överflödigt vatten från. Applicera en generös mängd i håret, använd kam eller fingrarna för att fördela produkten jämt i hela håret. Låt verka upp till 5 minuter för en djupare behandling. Skölj ur med varmt vatten.

FLO-ETRY Vital Natural Serum
- Intensivt återfuktande serum rikt på oljor. Tillför fukt, eliminerar friss och ger otrolig glans utan att tynga ner håret.
- Jojoba + Kokosolja + vår Profaxit 19 komplex hjälper till att ge intensiv återfuktning som lockigt hår oftast saknar. Återfuktar inifrån och ut.
- Innehåller Pequi olja som efterliknar naturligt talg och fyller på med viktiga lipider som saknas på de yttre lagret av lockigt hår.

Användning: Applicera i fuktigt hår. Arbeta in sektion för sektion, använd fingrarna eller en kam för att fördela produkten jämnt igenom håret och längderna. Låt självtorka eller använd en diffuser. Innehåller värmeskydd.

SHOOK Mix + Fix Bundling Spray
- Mix and Fix spray som tillför och definition, utan att ge produktkänsla.
- Skaka flaskan för att blanda samman vår banbrytande "Bi-phase" formulering med exklusiv blandning av avancerade polymer och kraftfulla återfuktande oljor.
- Innehåller Hemi-Squalane (Ett naturligt alternativ till silikoner), jojoba, riskli, passionsblomma, druvkärnsljor och Profaxil 18 complex.
- Mjukgör och eliminerar friss för att skapa silkeslena och perfekt definerande lockar - utan en krispig känsla.

Användning: Skaka flaskan väl! Applicera i blött hår. Spraya igenom lager för lager för att täcka jämt I hela håret. Låt lufttorka eller använd en diffuser. Innehåller värmeskydd.

Pris: 449kr/295ml

Curl Wow finns att köpa från den 3:e februari på Lyko.com, Bangerhead.se, H&M, Kicks.se, Nordicfeel.se, parfym.se, Åhlens och på salonger.

Högupplösta bilder finns i vår bildbank