Förhindra oönskat friss med Moroccanoils nyhet för en silkeslen look!

Förhindra oönskat friss med Moroccanoils nyhet för en silkeslen look!

Moroccanoil® introducerar den senaste innovationen i sin nya Frizz Control Collection - Moroccanoil Frizz Shield Spray. Denna värmeaktiverande spray ger ett långvarigt skydd mot oönskat friss samtidigt som den lämnar håret med en mjuk och silkeslen finish för alla hårtyper.

Skapad med Moroccanoils Hydro-Resistenta-Teknologi och naturliga ingredienser är denna lätta spray tillverkad för att förhindra fukten atttränga in i hårstrået, få kontroll och förbygga frissigt hår. När produkten aktiveras av värme, omsluter den innovativa Hydro-Resistenta-Teknologin omedelbart för en len och jämn finish. Användningen av amarant peptider, återvunnen jackfruktexkrakt och Moroccanoils hjälteingrediens, arganolja, gör att produkten tar hand om dina hårstrån inifrån och ut. Den unika formulan skyddar upp till 90% mot luftfuktighet*, förhindrar friss och hjälper till att skydda håret mot skador vid värmestyling.

Enligt en oberoende konsumentstudie var 94% av deltagarna överens om att detta är den bästa anti-frizz-produkten! **

"Vi är angelägna om att utöka vår portfolie till våra kunder genom produkter som erbjuder professionella resultat och djupgående innovation. Vårt community delade med oss av deras frizz-utmaningar, och Frizz Shield Spray är det ultimata svaret.” sa Moroccanoils medgrundare Camen Tal.

HUVUDINGREDIENSER:

• Hydro-Resistenta-Teknologi: Innovativ teknologi som ger en len yta och som sveper in varje hårstrå, när den aktiveras av värme. För att skapa en extremt hållbart och starkt skydd som håller i flera dagar.
  • Amarantpeptider: Dessa naturliga peptider förhindrar skador, minskar friktionen och gör håret mer lätthanterligt, för en polerad finish med studs.
  • Extrakt från jackfrukt: Miljövänligt fruktextrakt som återfuktar håret som gör håret motståndskraftigt mot friss, samtidigt som det omsluter varje hårstrå för att skydda mot skador.
  • Arganolja: Moroccanoils hjälteingrediens, denna olja är extremt rik på vitamin E, essentiella fettsyror och antioxidanter. Den ger näring till håret, gör håret mer lätthanterligt och minskar flygiga hårstrån

ANVÄNDNING:

• Applicera generöst i rent, handdukstorkat hår. Fördela produkten jämnt, genom att kamma igenom håret och föna sedan i sektioner för att aktivera.
  • Stylingtips: Följ upp med plattång för ännu mer frissbekämpande fördelar.
  • Frizz Shield Spray bör vara den sista produkten som appliceras före föning för optimalt skydd mot friss.

PRIS: 359kr/160 ml, 159kr/50 ml

Moroccanoil Frizz Shield Spray lanseras den 16:e oktober och finns tillgänglig för köp tillsammans med de befintliga Moroccanoil produkter hos bland annat deras samarbetspartner online; Lyko.com, Bangerhead.se, Nordicfeel.se, såväl som frisörsalonger.

MOROCCANOIL FRIZZ CONTROL-KOLLEKTION:
Komplettera din ”anti-friss-rutin” med detta anpassningsbara sortiment, som tillgodoser behoven hos alla hårtyper – från friss till intensiv utjämning för tjockare, grövre hårtyper.

• Moroccanoil Intense Smoothing Serum – Ett högkoncentrerat serum för perfekt polerad styling. Ger en kraftfull glidning till din styling för ett mer lätthanterligt hår. Produkten ger håret mer lyster och reducerar oönskad volym med 46%.
    Kontrollerar extrem frissigt hår upp till 72 timmar.
    Passar för medium och grovt hår.
  • Moroccanoil Smoothing Lotion – En stylingkräm med medium stadga som gör håret mer lätthanterligt. Är fuktavvisande och ger definition. Ger bättre stylingkontroll och motverkar frissigt hår. Gör håret 58% mer slätare.
    Passar för alla till medium tjockt hår.

*Baserat på en oberoende labbstudie.

**Studie av kvinnor i åldrarna 18–65, om effekterna av Moroccanoil Frizz Shield Spray.