Kultförklarade hårvårdsvarumärket IGK entrar Sverige!

Kultförklarade hårvårdsvarumärket IGK entrar Sverige!

Graaf Ledin PR agency är så glada att välkomna kultförklarade IGK, next generation haircare, till Sverige och som ny kund hos oss! Hårvårdsvarumärket som snabbt etablerade sig på den amerikanska marknaden. Med Isabela Grutman som Brand Manager letade sig varumärket in hos celebriteter i USA och är en favorit hos bland annat Sofia Richie och Hailey Bieber.

IGK grundades av fyra kändisstylister med salonger i tre av världens coolaste städer. Grundarna hade ett gemensamt uppdrag – att erbjuda modern hårvård för att ge dig ditt bästa hår någonsin.

IGK följer inte trender, de skapar dem. Deras produkter är designade av experter, testade på kunder och har formuleringar som är rena, innovativa och vårdande - vilket resulterar i ett hälsosamt hår och en okomplicerad stil. Produkterna är skapade för att ge konsumenter självförtroende och samtidigt inspirera frisörer att vara kreativa.

GRUNDARE AV IGK

Med sin bas i Miami och New York hämtar de sin inspiration från utseendet och karaktärerna i sina respektive städer. Ett verkligt samarbete – IGK-teamet arbetar tillsammans för att skapa trender och tekniker som sätter den aktuella “it”-looken. Med kändiskunder som David Guetta, Jared Leto, Tessa Thompson och J Balvin har IGK-stylisterna betydande inflytande och auktoritet inom hårstylingsvärlden.

Franck Izquierdo har haft en framstående internationell karriär och återvände sedan till USA där han öppnade salonger inuti de mest exklusiva hotellen i Miami, New York City och Los Angeles. Han var med och grundade IGK Salons tillsammans med sin bror Leo och är nu med och driver IGK Salon i Miami’s Design District.

Chase Kusero är en av de hetaste frisörerna i Hollywood. Han har stylat eliten i södra Kalifornien och skapat looks som har blivit virala. Redan vid 19 års ålder fångade hans inspirerande stil uppmärksamheten från Sebastian International World Team, vilket ledde till att han fick en plats i Los Angeles. Idag delar Chase sin tid mellan West Hollywood, Miami och New York City.

Aaron Grenia
har snabbt blivit en av de mest eftertraktade frisörerna i New York City. Hans unika öga för hårstyling och förmåga att fånga personlig stil har lockat branschikoner och modeeliten. Aarons bas är IGK’s salong i SOHO, New York City.

Leo Izquierdo
kommer från en familj av frisörer och började styla hår i Paris redan vid 14 års ålder. Vid 19 års ålder öppnade han en salong som riktade sig till stadens toppkändisar. Sex år senare, tillsammans med sin bror Franck (en av medgrundarna av IGK), flyttade han till USA för att öppna sin första salong i Miami’s Design District.

IGK erbjuder ett brett sortiment med en rad olika produkter och serier - SMOOTHING, VOLUME & THICKENING, TEXTURE, HOLD & FINISHING, DETOX, HYDRATION, REPAIR, CURL och COLOR CARE.

Produkterna kostar 375kr.
Hela IGK sortment finns att köpa på Lyko.com och distribueras av ByWe.

IGK-konsumenten är den trendmedvetna tjejen vars liv utspelar sig på sociala medier där hon sätter trender bland vänner och följare. IGK-konsumenten delar regelbundet sina senaste frisyrer på sociala medier, vilket skapar ett konstant flöde av innehåll. Med en stark bas av yngre kunder och en resonans över åldersgrupperna har IGK en långsiktig relevans när kunderna utvecklas och åldras.