Moroccanoil lanserar nytt shampo och balsam som bekämpar frissigt hår

Moroccanoil lanserar nytt shampo och balsam som bekämpar frissigt hår

Moroccanoil utökar sin Frizz Control Collection med att introducera Frizz Control Schampo och balsam. Produkterna är det perfekta komplementet till deras populära Moroccanoil Frizz Shield Spray och fungerar på alla hårtyper för att förhindra oönskat friss samt ge optimal näring utan att tynga ner håret.

Duon är formulerad med en speciell blandning av naturliga extrakt och oljor som reducerar statiska och flygande hårstrån med 99 %*, motverkar friss i upp till 72 timmar** och den unika formulan skyddar upp till 90% mot luftfuktighet**. Tillverkad med Moroccanoils signaturingrediens, arganolja, som tillsammans med återvunnet jackfruktextrakt ökar motståndskraften samt gör att produkten tar hand om dina hårstrån inifrån och ut.

HUVUDINGRIDIENSER:

• Arganolja: Moroccanoils hjälteingrediens, denna olja är extremt rik på vitamin E, essentiella fettsyror och antioxidanter. Den ger näring till håret, gör håret mer lätthanterligt och minskar flygiga hårstrån
  • Extrakt från jackfrukt: Miljövänligt fruktextrakt som återfuktar håret som gör håret motståndskraftigt mot friss, samtidigt som det omsluter varje hårstrå för att skydda mot skador.
  • Nori-extrakt: De högkoncentrerade aminosyrorna och proteinerna i nori-extraktet stärker håret samtidigt som det återställer dess livlighet för ökad hanterbarhet.
  • Amarantolja: Skvalenrik olja som hjälper till att kontrollera effekterna av överskottsfuktighet och förhindra frissighet. Binder till hårfibern för att skydda dess keratinstruktur.

ANVÄNDNING:

• Frizz Control Shampoo: Massera genom vått hår och hårbotten, skölj sedan väl. Upprepa om det behövs.
    • Frizz Control Conditioner: Efter användning av Moroccanoil Frizz Control Shampoo, krama försiktigt ut överflödigt vatten från håret och applicera balsam från medellängd till topparna. Låt verka i 1–2 minuter innan du sköljer ordentligt.

PRIS: 319kr/250ml

MOROCCANOIL FRIZZ CONTROL COLLECTION:

• Frizz Shield Spray – En värmeaktiverande spray ger ett långvarigt skydd mot oönskat friss samtidigt som den lämnar håret med en mjuk och silkeslen finish för alla hårtyper.
    • Smoothing Lotion – En arganoljeberikad stylingkräm som mjukgör, definierar, vårdar och ger näring till håret. Ger flexibel stadga, definition och kontroll av frssigt hår.
    • Intense Smoothing Serum - Ett arganoljeberikat serum som ger intensiv vård och utreder. Ger omedelbar, kraftfull glidning till din styling för ett mer lätthanterligt hår till de extremt frissiga håren.

Moroccanoil Frizz Control Shampoo och Frizz Control Conditioner lanseras den 8 mars och finns tillgänglig för köp tillsammans med de befintliga Moroccanoil produkter hos återförsäljare: Kicks, Åhlens, Lyko, Bangerhead, parfym.se, Nordicfeel samt på frisörsalonger.

*Baserat på instrumentella tester som jämför Moroccanoil Frizz Control Shampoo and Conditioner med ett standardschampo och balsam.
    **Resultat baserade på en oberoende labbstudie.
    ***Baserat på instrumentell testning av effekterna av Moroccanoil Frizz Control Shampoo och Frizz Control Conditioner när de används med Moroccanoil Frizz Shield Spray.