Swedish Beauty Awards: Sveriges största gala för skönhet och kosmetik

Swedish Beauty Awards: Sveriges största gala för skönhet och kosmetik

På torsdag samlas skönhetsbranschens framstående aktörer vid den årliga Swedish Beauty Awards, Sveriges största gala för skönhet och kosmetik. Eventet, som äger rum på Berns, kommer att välkomna över 300 gäster från branschen för att fira innovation och excellens inom skönhetsprodukter, med priser i 30 olika kategorier.

Arrangör av galan är Kosmetik och Hygienföretagen, KoHF - branschorganisationen för företag som importerar, tillverkar och marknadsför kemisk-tekniska produkter i Sverige. Galan genomförs återigen i samarbete med Graaf Ledin PR agency, en av Sveriges ledande PR-byråer inom skönhet och livsstil.

– Kosmetikbranschen står för kreativitet och glädje och det är en av årets absoluta höjdpunkter när vi får fira alla fantastiska produkter och människor som gör branschen på Swedish Beauty Awards, säger Olof Holmer, VD på KoHF.

Årets kategorier innefattar:

• Ansiktshudvård under 200 kr, 200-400 kr, 400-700 kr och över 700 kr
  • Serum/olja under och över 600 kr
  • Damdoft under och över 750 kr
  • Hygienprodukt
  • Läpprodukt
  • Ögonmakeup
  • Rengöring
  • Solprodukt
  • Mascara
  • Kroppsvård under och över 250 kr
  • Ansiktsbas under och över 300 kr
  • Brun utan solprodukt
  • Herrdoft
  • Herrprodukt
  • Hår- och Skäggprodukt
  • Hårkit - schampo och balsam under och över 500kr
  • Stylingprodukt under och över 250kr
  • Finishprodukt under och över 250kr
  • Hårvårdsprodukt under och över 400kr

Juryn, bestående av välkända experter inom skönhet, har genomfört en rigorös bedömningsprocess där alla inskickade produkter har testats och utvärderats. Produkterna har graderats efter ett poängsystem för att säkerställa att endast de mest förtjänta produkterna når finalen.

Årets jury:
Linda Schuster
Linnéa Wallin
Kristina Lowélion

– Det noggranna och genomgående juryarbetet av att syna produkter på ett strategiskt vis där varje produkt får sin tid och uppmärksamhet är en svårflörtad men också en överraskande resa. Tacksam över att få dela med mig av min långa erfarenhet och expertis för att kvalitetssäkra produkter som lanseras på marknaden vilket underlättar för slutkonsumenten, säger Johanna Lind Bagge, jurymedlem Kosmetik.

Årets gala leds av den framstående entreprenören Lina Skandevall, som lovar att inte bara uppmärksamma de bästa produkterna, men också att inspirera och guida gästerna genom kvällen. Denna gala är en hyllning till de som ständigt strävar efter att förbättra och förnya skönhetsvärlden, säger Skandevall. Det är en möjlighet för branschens aktörer att nätverka, dela idéer och bygga starkare varumärken. Gästerna kan se fram emot en kväll fylld med underhållning och en spännande prisutdelning där de bästa innovationerna inom skönhetsbranschen kommer att koras till vinnare.

– Swedish Beauty Awards är ett fantastiskt tillfälle att hedra och uppmärksamma de mest banbrytande skönhetsprodukterna på marknaden. Vi är stolta över att vara en del av detta branschevenemang och ser fram emot att fira alla vinnare, säger Josefin Graaf Nordlander, VD på Graaf Ledin PR.

Under galan presenteras även det viktiga programmet Look Good Feel Better, KoHFs humanitära projekt som erbjuder kostnadsfria kurser inom hudvård och makeup till personer som är under behandling för cancer. Under kurserna ges råd och tips om hur man kan förebygga och undvika utseenderelaterade problem som kan uppstå under en cancerbehandling, samt inspiration till att ta hand om sig själv på bästa möjliga sätt. Look Good Feel Better är ett internationellt koncept som finns i 27 länder världen över, och det genomförs tack vare alla fantastiska sponsorer som bidrar med både finansiella medel och produkter, samt volontärer som ger av sin tid och sin kunskap.

För att bidra, kontakta gärna lookgoodfeelbetter@ktf.se
Swish: 123 253 4147

Nu räknas timmarna ner till att den stora galan öppnar dörrarna och välkomnar branschen till årets höjdpunkt!