Tre svensktillverkade nyheter till Hjärtligts sortiment!

Tre svensktillverkade nyheter till Hjärtligts sortiment!

Skönhetsvarumärket Hjärtligt presenterar tre nya produkter till deras Moisture Boost-serie - Ett fuktschampo, fuktbalsam och fukthårmask som alla är berikade och bygger på ett ekologiskt fuktskydd (eco-certifiertat) som ser till att bibehålla fukt.

Fuktschampo Moisture boost - passar torrt och slitet hår som är i behov av fukt och vård. Schampot vårdar både hårbotten och längderna med ekologisk rapsolja och björksocker som ser till att håret bibehåller fukten och skyddar hårets fibrer från att tappa fukt. Schampot ger håret en ordentlig fuktboost och lämnar ett återfuktat resultat med skydd mot dagligt slitage.

Pris: 189kr/250ml

Fuktbalsam Moisture Boost - är ett balsam som återfuktar och vårdar håret. Passar särskilt till torra och spröda hår som behöver extra fukt och vård till hårbotten och längder. Ger ett lent och glansigt resultat och skyddar mot dagligt slitage tack vare bland annat Björksocker, Xylitol och ekologisk Rapsolja.

Pris: 189kr/250ml

Hårmask Moisture Boost - passar den som behöver extra fukt till torrt eller slitet hår. Masken är berikad med ekologisk rapsolja, blåbär och ett sockerbaserat fuktskydd som gör att fukten kommer ner på djupet i strået. Efterlämnar håret återfuktat, glansigt och silkesmjukt helt utan silikoner.

Pris: 239kr/100ml

Nyckelingredienser:
- Närande kallpressad rapsolja från Österlen (Ekologisk)
- Björksocker – Höjer fukthalten/fuktbevarande egenskapen i hår och hårbotten samt skyddar hårfibrerna.
- Glycerin: En bra fuktbibehållare

Doft: Frisk och fruktig
    Utan silikoner och flytande plaster.

Hjärtligt är varumärket som skapades av systrarna som saknade ett alternativ för mycket känsliga och allergiska personer. Moisture boost-serien innehöll tidigare deras Antifriss - ett lyxigt närande superserum för försvagat hår, eller för hår som har skadade toppar och ytskikt. Serumet tas lätt upp av håret utan att ge tyngd. Utmärkt vård till lockar för att ge spänst, vård och form.

Pris: 198kr/150ml

Finns att köpa på deras hemsida hjartligt.se samt på utvalda salonger.