Upptäck Moroccanoil Hairtreament Purple med tonkorrigerande formel för strålande hår utan gula toner!

Moroccanoil® är stolta över att tillkännage en banbrytande ny twist av deras populära Moroccanoil Treatment. Den #1 hårvårdsoljan i USA* finns nu i en ny tonkorrigerande formel som motverkar gula toner samtidigt som den ger näring åt håret – håroljan ger dagligt underhåll av färg och vård i en produkt!

Speciellt framtagen för behoven för blont, uppljusat och grått hår, är Moroccanoil Treatment Purple skapad med violetta pigment för att förstärka svala toner och motverka oönskade gula och orange nyanser. Denna rika men lätta arganolja ger även styling- och mjukgörande fördelar. Oljan absorberas omedelbart i håret för att förbättra hanterbarheten, öka glansen och ge långvarig jämnhet och mjukhet.

"Moroccanoil Treatment drev framgången för vårt varumärke för flera år sedan, och vi är glada över att kunna bygga vidare på arvet från denna ikoniska produkt med den nya Moroccanoil Treatment Purple", säger Moroccanoils medgrundare Carmen Tal. "Vi förstår vikten av att ta hand om sitt hår mellan salongsbesök, och därav är vi glada att denna nya behandling också breddar vår Purple Collection, som är framtagna för att skydda, förbättra och förlänga livslängden på din hårfärg."

I en konsumentuppfattningsstudie av Moroccanoil Treatment Purple, efter en veckas användning:
95 % sa att produkten minskar gula toner**
95 % sa att produkten hjälper till att bibehålla blonda toner mellan salongsbesök**
95 % sa att produkten är en game changer**
91 % sa att produkten är avgörande för deras blonda hårvårdsrutin**

NYCKELINGREDIENSER
Arganolja: Moroccanoils hjälteingrediens, denna olja är extremt rik på vitamin E, essentiella fettsyror och antioxidanter. Den ger näring till håret, gör håret mer lätthanterligt och minskar flygiga hårstrån
Extrakt från linfrö: En essentiell fettsyra som hjälper håret att se och kännas friskare.
Violett pigment: Neutraliserar mässingstoner samtidigt som det ger färg och visuell effekt, förbättrar djupet, dimensionen och ger en naturlig glans.

ANVÄNDNING:
Applicera en liten mängd i fuktigt eller torrt hår. Style:a som vanligt. Använd 2–3 gånger i veckan eller vid behov. För förbättrad toning, använd med Moroccanoil Blonde Perfecting Shampoo and Conditioner.

PRIS: 229kr/25ml / 389kr/50ml

MOROCCANOIL PURPLE COLLECTION:
En pelare i märkets Color Care-kategori, Purple Collection tillgodoser behoven hos blont, uppljusat eller grått hår för att bibehålla fräsch färg och förhindra oönskad brassighet.
Blonde Perfecting Purple Shampoo – Ett professionellt starkt, sulfatfritt schampo för att skonsamt rengöra samtidigt som det neutraliserar mässing och hjälper till att återställa en ljusare, mer strålande färg.
Blonde Perfecting Purple Conditioner – Ett närande lila balsam för att försiktigt reda ut och mjuka upp håret samtidigt som det förbättrar ton och livlighet.

Moroccanoil Treatment Purple kommer att finnas tillgänglig hos Lyko samt frisörsalonger i maj och Kicks, Åhlens, Bangerhead, parfym.se samt Nordicfeel i juni.

*US NPD rapport 2021.
**Baserat på resultat från ett oberoende konsumenttest utfört på 75 respondenter..