Växt- och djurvärldens livfulla färger pryder Hövding på vårens cykelturer

Växt- och djurvärldens livfulla färger pryder Hövding på vårens cykelturer

Malmö 16 mars 2022

Våren visar sig med längre dagar och en sol som tittar fram allt oftare. Nu kommer Hövdings färgglada skal fram med inspiration från växtvärlden och tropiska influenser. Skalet Brazil ger en personlig stil på cykelturen och färger som passar för ljusare årstider.

Färgglada Brazil med tropiska influenser är inspirerat av växter, blommor och exotiska växter. Helt rätt för att möta trenden med det mer exotiska från både djur och växtriket. Brazil är vävt i jacquard och har en glansig och lyxig känsla och med olika strukturer som gör att färgerna blir klara och mönstret levande. Mönstret är applicerat individuellt på varje skal vilket ger ett unikt uttryck för varje cyklist med Brazil runt sin hals.

Hövdings airbag för cyklister har visat sig ha en skyddsförmåga bättre än någon cykelhjälm på marknaden och enligt flera oberoende testinstitut skyddar den bäst av alla mot huvudskador genom airbagens överlägsna förmåga att ta upp stötar.

Rekommenderade butikspris för Brazil är 399 SEK och finns tillgänglig på www.hovding.com

Kort om Hövding

Hövding är en svensk innovation och världens första airbag för cyklister, och har visat sig ha en skyddsprestanda som är överlägsen traditionella cykelhjälmar. Genom avancerade sensorer och en unik algoritm känner Hövding av cyklistens rörelsemönster och reagerar med att lösa ut en airbag på 0,1 sekund i händelse av en olycka och erbjuder världens bästa stötupptagningsförmåga och skydd mot rotationsvåld. Sedan lanseringen har över 400 000 Hövding sålts och flera tusen personer har skyddats av Hövding vid olyckor.

Läs mer om Hövding på www.hovding.com

För högupplösta bilder: https://www.mynewsdesk.com/se/...
För ytterligare information kontakta press@hovding.com eller
tel. +46 709 707 888