Xlash lanserar limiterad Ocean Day box i samarbete med den norska, visuella artisten Ragnhild Jevne

Under 2021 inledde det svenska varumärket Xlash ett samarbete med den svenska plattformen Milkywire för att främja sitt hållbarhetsarbete. Genom Milkywires teknik och plattformar kan företag donera till kontrollerade, lokalt förankrade organisationer och följa deras arbete genom digitala uppdateringar. Xlash har valt att rikta in sig på ‘Save our Oceans’ vilket är ett initiativ med mindre och mer specifika projekt, exempelvis skydda korallrev och rensa havet från plast.

För att vidare fortsätta samarbetet och uppmärksamma Ocean Day lanserar varumärket den 8 juni Ocean Day box i limiterad upplaga, tillsammans med den norska kostnären Ragnhild Jevne. Med sin konst vill Ragnhild öppna upp till diskussioner om vårt konsumtionssamhälle och hon arbetar för att skapa medvetenhet kring produktion, avfall och dess påverkan på vår miljö. Genom visuella berättelser vill hon uppmuntra människor till att tänka annorlunda om sitt konsumtionsbeteende då vi alla är ansvariga.

-När jag inledde detta projekt ställde jag mig först frågan: Vad är havet? Och för mig är det halva vår planet som fortfarande är väldigt okänd för de flesta av oss. Jag ville att illustrationen skulle kännas sprudlande och full av liv och visa på mångfalden av havets varelser. Som i mycket av mitt arbete valde jag att använda starka färger då det är mitt sätt att ropa efter uppmärksamhet för det jag bryr mig allra mest om. Jag hoppas fånga tittarnas intresse och utlösa det inre alarmet, som säger hej, det är dags att börja lyssna på våra hav! Att få möjlighet och skapa ett budskap och samtidigt samarbeta med ledare med samma värderingar på Ocean Day, kunde inte ha gjort mig gladare, säger Ragnhild Jevne

-Vi vill vidare stötta initiativet ‘Save our Oceans’ för att bidra till en grönare och renare planet. Att få skänka en del av vinsten från Ocean Day Box, som ett steg i att bli ett mer hållbart och miljömedvetet varumärke är något vi är otroligt tacksamma över, säger Xlash hållbarhetsteam.

Den limiterade boxen, illustrerad av Ragnhild Jevne innehåller Eyelash Serum 3ml, storsäljaren Awakenings Eye Gels, nylanserade Cleansing Balm och den populära Hydro Gel Mask 1 pc. Pris 999 sek.

100 sek per såld Ocean Day box doneras till Save Our Ocean Cause via Milkywire.
Ocean Day box går att köpa online från och med 8 juni på xlash.com och åhléns.se och 14 juni på Åhlens City i Stockholm.

För bilder och behind the scenes, vänligen klicka Här.

Om Xlash

Xlash saga började med en ödmjuk dröm om längre fransar – för alla. 2012 lade Xlash märke till mängden tid, pengar och planering som folk investerade i jakten på drömfransarna – något som blev både dyrt och krävde underhåll. Så de gav oss ut på ett uppdrag att göra fransvård enklare, och erbjuda ett alternativ som var säkert, funkade (!) och inte fick kreditkortet att svettas. Men viktigast av allt – det skulle vara enkelt och kräva minimalt från sin användare. Xlash är inte bara en skönhetsprodukt, Det är också en högteknologisk lösning med mängder av kärlek från första 3 ml-flaskan till produkten den är idag.