Brf Stadsparkhusen byggs intill stadsparken och  bara ett par minuters promenad till butiker, caféer, skolor och stationen.
Brf Stadsparkhusen byggs intill stadsparken och bara ett par minuters promenad till butiker, caféer, skolor och stationen.

Midroc bygger 38 nya bostadsrätter i Trelleborg

- Som entreprenör i det här projektet säkerställer vi leverans med hög kvalitet, på utsatt tid och till en säkerställd kostnad, säger Björn Niklasson, distriktschef på Midroc Construction som ansvarar för byggentreprenaden. Det är väldigt roligt att se att de insatser vi som totalentreprenör gör i tidiga skeden resulterar i högkvalitativa boendemiljöer.

Just nu pågår stomresning med gjutning av betongbjälklag och montering av väggar. De båda punkthusen uppförs i fem plan och innehåller 38 bostadsrätter, 2-4 rum och kök stora. De får klassiska tegelfasader och många av lägenheterna får indragna balkonger. Under byggnaderna finns ett garage och mellan dem en gemensam innergård. I den ena byggnaden finns även lokaler på bottenplan.

Bostadsrättsföreningen Stadsparkhusen blir centralt belägen invid stadsparken med närhet till butiker, bibliotek, buss- och tågstation.

- Det är väldigt roligt att få vara med och utveckla Trelleborgs centrum, säger Anders Koch, affärschef på Midroc Properties som utvecklar de nya bostadsrätterna. Eftersom det inte har byggts så många nya bostäder i Trelleborg på senare år är det ett välkommet tillskott. Med drygt ett år kvar till inflyttning är redan 80 procent av bostäderna sålda.

Byggherre: Midroc Properties

Arkitekt: Arkitektlaget

Totalentreprenör: Midroc Construction

Antal bostäder: 38 bostadsrätter

Bo- och lokalarea: knappt 4 000 kvadratmeter

Entreprenadens ordersumma: drygt 60 miljoner kronor

Midrocs totala investering uppgår till drygt 100 miljoner kronor

Inflyttning: vintern 2018-2019

På grannfastigheten uppförs en liknande byggnad av ett lokalt fastighetsbolag, Alsingevallen.