FC Rosengård

Midroc inleder samarbete med FC Rosengård

Midroc Properties och FC Rosengård inleder ett samarbete och tecknar ett treårigt sponsoravtal.

Midroc Properties och FC Rosengård har tecknat ett samarbetsavtal som gäller under tre år framöver. Genom avtalet kommer Midroc Properties att ingå i föreningens inre krets, där Midroc tillsammans med andra företag tar ett långsiktigt ansvar för en stabil proffsverksamhet för damfotboll.

– Midrocs engagemang bidrar till att både tjejer och killar i vår förening får en möjlighet att aktivt satsa på fotbollen, både på bredd- och elitnivå, säger Therese Sjögran, Sport Director på FC Rosengård.

FC Rosenårds vision är att skapa ett jämlikt Malmö som inkluderar alla områden och människor. Det överensstämmer med Midrocs vision om en bättre framtid där människor kan leva, utvecklas och må bra.

– Vi vill aktivt stödja aktiviteter för social hållbarhet och är glada och stolta över samarbetet med FC Rosengård, säger Peter Syrén, VD på Midroc Properties.

Midroc Properties har kommit överens med FC Rosengård om ett samarbete inom ramen för Midrocs utvecklingsprojekt Embassy of Sharing i Hyllie i Malmö. En mötesplats, där nya former av samarbeten ska utveckla tankar och idéer för ett hållbart sätt att leva och vara.

– FC Rosengård har startat upp och driver olika sociala projekt som delar såväl vår vision som målsättning med Embassy of Sharing, säger Peter Syrén.

Samarbetet med FC Rosengård innebär möjligheter till gemensamma aktiviteter. Midroc kommer också att synas på spelarnas matchtröjor liksom omkring fotbollsplan.

– Vi ser fram emot gemensamma aktiviteter som bidrar till ett inkluderande Malmö, säger Therese Sjögran.

För mer information, kontakta:

Peter Syrén, VD Midroc Properties, 0707-807800 och peter.syren@midroc.se

Therese Sjögran, Sport Director, 0735-296147 och sjorgran@fcrosengard.se

Se filmer om

FC Rosengård och Midrocs samarbete: https://youtu.be/AVq1gJRnnqc

Embassy of Sharing: https://youtu.be/lWnknUQ-Jow

Om FC Rosengård

FC Rosengård har tagit 10 SM-guld i Damallsvenskan, har 700 ungdomar i träning och över 30 lag i seriespel. Det som gör klubben unik är deras sociala engagemang genom bland annat det sociala projketen: Boost by FC Rosengård, Football for Life i Sydafrika och Hattrick by FC Rosengård.

Om Embassy of Sharing

I Hyllie i Malmö utvecklar Midroc Embassy of Sharing, där mångfald och hållbarhet är en självklarhet.

Med Embassy of Sharing vill Midroc inspirera till nya sätt att leva och vara med genuin omsorg om det som skapar en bättre framtid. En plats där människor som ser möjligheter kan utvecklas och växa i samklang med världen och människorna runt omkring dem. En magnet för de som vill förändra saker till det bättre och göra skillnad på riktigt.

Till morgondagens Hyllie bjuder Midroc därför in människor, företag och organisationer med olika drivkrafter för att i samverkan skapa denna plats.

Fakta om Midroc Properties

Midroc Properties utvecklar och förvaltar kommersiella lokaler och bostäder. Projektportföljen omfattar idag 1 100 000 kvm byggrätter med en projektvolym på ca 37 miljarder kronor. Fokus är inriktat på södra Sverige och huvudkontoret finns i Malmö. Läs mer på midrocproperties.se

Midroc Properties ingår i Midroc Europe som utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2018 omsatte vi 8,1 miljarder kronor och sysselsatte 4 000 medarbetare.

Granitor är en svensk koncern som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4500 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2022 var 9,7 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.