ØSTFOLD ELEKTRO AS BLIR EN DEL AV GRANITOR ELECTRO AS

Från och med 1 januari 2022 ingår Østfold Elektro AS som dotterbolag till Granitor Electro i Norge. De tidigare ägarna av Østfold Elektro går i och med detta in på ägarsidan i Granitor Electro Norge.

Granitor i Norge har i dag ungefär 450 anställda och omsätter runt 750 miljoner kronor.

• För Granitor Electro i Norge är detta en strategisk satsning. Østfold har en mycket intressant marknadsandel och ligger dessutom geografiskt nära vår verksamhet i Vestby och nära våra etableringar på den svenska sidan. Det gör det möjligt med strategiska samarbeten över gränserna, säger VD Mikael Vestlund.
  • Vi på Østfold Elektro har i och med detta funnit en bra lösning på fortsatt utveckling. Som en del av Granitor Electro får vi både styrka och kompetens som behövs för att ta tillvara den potential som finns i vår organisation för att stärka vår position på marknaden, Atle Brest, ansvarig chef på Østfold Elektro,.

De tidigare ägarna ser positivt på affären.

Østfold Elektro etablerades 2014 och omsätter ca 100 miljoner och har runt 50 anställda. Företaget har kontor på Grålum vid Sarpsborg. Verksamheten omfattar entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri.

För mer info:

Mikael Vestlund Granitor Electro AB, +46701 80 11 70

Anders Bredesen, Granitor Electro AS, +47924 63 000
Atle Brest, Østfold Elektro AS, +47907 29 177

Granitor är en svensk koncern som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4400 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2021 var 9 miljarder kronor.

Mikael Vestlund

VD Granitor Electro +46104707874

Granitor är en svensk koncern som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4500 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2022 var 9,7 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.