Midroc Mechanical utför bland annat löpande service-, underhålls-, uppgraderings- och reparationsarbeten

​Stirep AB blir en del av Midroc Mechanical

Som ett led i den strategiska utvecklingen som Midroc-koncernen genomfört under året med att utveckla industriverksamheterna kommer nu Stirep AB, att bli en del av Midroc Mechanical AB.

Midroc Mechanical AB bildades vid årsskiftet 2018–2019 och växte fram genom en sammanslagning av verksamheter som tidigare varit delar av andra Midroc-bolag, för att särskilja och utveckla verksamheten. Stirep har sedan 2008 ingått i Midroc-koncernen, men under eget varumärke.

- Vi ser stora möjligheter med att nu kunna möta kundernas behov på ett bättre sätt, med ett samlat erbjudande. Med våra kompetenta medarbetare och egna verkstäder har vi goda förutsättningar för att tillsammans med våra kunder utveckla lösningar för att bidra till en mer hållbar utveckling, säger Peter Flyckt, VD Midroc Mechanical.

Sammanslagningen innebär att Midroc nu blir ett mer heltäckande varumärke inom mekaniska tjänster, däribland kvalificerad svetskompetens, även i Stockholmsområdet.

- Vi strävar efter att göra positiv skillnad som samhälls- och industriutvecklare, då är det vårt ansvar att hela tiden ställa oss frågan hur vi bäst kan bidra till våra kunders verksamheter. Genom att vi tydliggöra våra erbjudanden hoppas vi att Midroc Mechanical blir kundernas förstahandsval, även i Stockholmsområdet, avslutar Peter.

Vill du veta mer?

Kontakta Peter Flyckt, VD Midroc Mechanical
peter.flyckt@midroc.se

Midroc Europe utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2018 omsatte vi 8,1 miljarder kronor och sysselsatte 4000 medarbetare.