Fem yogahelger i vår och sommar

Fem yogahelger i vår och sommar

Umeåbaserade Yogaretreats Norrland har samarbetat med Granö Beckasin i åtta år. Med sin starka uppställning erfarna yogalärare bjuder man in till hela fem yogahelger under vår och sommar 2024.

Varje yogahelg har en specialkomponerad vegansk meny, och deltagarna kan välja om de vill bo i hotellstugor, ekohotell eller Fågelnästen i trädtopparna. Skogen, älven och Granö Beckasins anläggning ger en skön känsla. Yogalärarna Moa Westman, Jessica Östberg och Maria Axelsson fd Bergmark är alla tre väl bekanta med Granö Beckasins alla skrymslen och vrår.

– Glashuset uppe på sin höjd är fantastiskt för en sittande meditation, säger Maria Axelsson fd Bergmark, som även äger Yogastudion i Umeå. Promenaden till Beckasingården på andra sidan bron är en möjlighet att reflektera. Vandringsstigen i skogen är som att fylla tanken med ny energi.

Helgerna har olika teman och präglas förstås av kursledarens personliga yogastil. Gemensamt har de en kombination av stillhet och rörelse, och en strävan efter att skicka med deltagarna verktyg för att bibehålla harmoni och närvaro i sin vardag.

- På Granö Beckasin med det naturnära läget och fina värdskapet är det lätt att landa och bara vara, avslutar Maria Axelsson fd Bergmark.

Här finns information om alla yogahelger ››