Gray's American Stores lanserar Kernel Season's på Nordiska marknaden.

Gray's American Stores lanserar Kernel Season's på den Nordiska marknaden. Produkten som lanserades på svenska biografer för drygt 2 år sedan kommer nu i 9 smaker och har flera användningsområden.
Jonas Jacoel, försäljningschef på Gray´s ser redan att produkten lyckats bra:

- Kernel Season's säljer över all förväntan, det beror på att kunderna har fattat produktens mångsidighet. Konceptet har lyckats bra för att konsumenterna ser att den är användbar på popcorn, som smaksättning i dip och dressing mm.

Produkten testades nyligen på den svenska marknaden via Discshop och tog slut efter ett par dagar i näthandeln. Kernel Season's är redan känd som smaksättning av popcorn, men kunderna såg inga begränsningar med smakburken som numera används i flera sammanhang.

- Fördelen med den är att man kan sätta smak på popcorn precis efter eget tycke, utan att slänga ned en massa kalorier i snacksen. Man kan använda den i allt möjligt annat som kryddsmör, kalla såser och dip, rakt ned i bakpotatisen, i salladsolja och dressing och ugnsvarm baguette, berättar Jonas Jacoel vidare.

Emily Gray, PR-chef på Gray's tycker produkten fyller många funktioner:

- Det bästa med Kernel Season's är den rena goda smaken och att en burk räcker väldigt länge.
Popcornet smakar så mycket godare och man behöver inte oroa sig för en massa onödigt fett. Varför begränsa sig till vanligt salt när man kan äta popcorn med het chilismak? Jag tror vi kommer att se mer av själva smaktrenden på fler områden, i Usa har den här typen av lågkalori smaksättningen funnits länge.

Kernel Seasons finns nu på Discshop och väntas ut i övriga butiker i Norden under de kommande veckorna.

• kernel season's