Game tar in Gray’s American Stores sortiment

Game tar in Gray’s American Stores sortiment i 40 butiker och kommer att nå många spelsugna multimediakunder:

– Multimedia passar ju så bra ihop med vårt sortiment, det känns som en given succé, säger Johan Höglund, VD på Gray’s American Stores.

Samarbetet påbörjades under september 2012 då Game visade intresse för Gray’s sortiment.

– Via oss har Gray’s möjlighet att nå ut till en bred målgrupp med enormt intresse för IT, spel och deras kända produkter, säger Daniel Ström, inköpare på Game i Sverige.

Game är återförsäljare av TV-spel, dataspel och tillbehör med 40 butiker i Sverige. Konceptet med både nytt och begagnat ger kunderna många spännande valmöjligheter, och nu kommer de även kunna ta med en smakbit av USA hem till spelkvällarna:

– Försäljningen av Gray’s produkter har gått över all förväntan, och nu ska vi jobba vidare med utvecklingen av deras koncept i våra butiker, säger Daniel.

Gray’s har tidigare inlett samarbeten med Discshop i både Sverige och Finland och sett att detta varit en bra plattform att synas på. Företaget har kunnat nå ut till en bred kundkrets och lansera nya märken och därmed uppnå stor synlighet. Den snabba feedbacken har också bidragit till att Gray’s kunnat anpassa sortimentet efter kundernas önskemål.

– Nu kommer vi att nå en trendkänslig målgrupp som följer allt som händer inom spel och media.  Vi har ju sett att efterfrågan på många av våra produkter ökat i samband med nya tv-serier och trendiga spel. Så för oss är det extra viktigt att samarbeta med aktörer vars kunder vill ha det senaste från USA. Game har ett tempo som gynnar oss oerhört på det sättet, säger Johan Höglund.

www.game.se

daniel.strom@game.se

joakim@grays.se

ulf@grays.se