Gray’s American Store syns nu på SmartClub-butiker i Norge

Under kommande månaden kommer norska SmartClubs erbjuda sina kunder amerikanska livsmedel som en del i ett led där Gray’s American Stores ökar täckning i Norge.

- Kunderna hittar våra produkter i deras tre flagship stores i Norge nu, sedan hoppas vi komma ut i fler butiker ut i landet, säger Frank Gjersiö på Gray’s i Norge.

Intresset för Gray’s produkter ökar ständigt i hela Norden, och nu har Norge fått en enorm publik som kan glädja sig med att deras favoriter från USA ska finnas i en hel del butiker runtom i landet. Till en början ska man hitta ett 10-tal produkter i SmartClub-butiker i Alnabru i Oslo, Slependen i Sandvika och Råde i Østfold, och man hoppas att samarbetet med COOP Norge sedan öppnar dörren till fler butiker. Smartclub har skapat en plattform för Gray's att synas på, och därmed ökat intresset för det amerikanska konceptet:

- Gray’s finns på Facebook, och många norska kunder hör av sig där med olika önskemål om vad de vill hitta från oss i norska butiker. För oss är detta ett helt unikt sätt att jobb, och det ger oss en perfekt karta över var kunderna finns och vad de vill ha, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray’s.

Det finns en naturlig koppling för Gray’s till den växande norska målgruppen eftersom norrmännen är särskilt förtjusta i matkultur från USA. Frank Gjersiö är inte förvånad över utvecklingen:

- Gray’s får inga problem att sälja stort i Norge, efterfrågan är gränslös som jag ser det. Det gäller nu att hålla sig uppdaterad med kunderna så att man ger folk det de vill ha, det tycker jag är viktigt.

Smartclub drog igång sin försäljning under våren 2011 och Gray’s hoppas utöka vidare under hösten.

• gray's på smartclub i norge
  • gray's american stores i norge
  • amerikanska livsmedel i norge