Gray's American Stores inleder nytt samarbete med Privab Trollhättan

Gray's American Stores inleder nytt samarbete med Privab Trollhättan som innebär att man täcker området Skaraborg, Värmland, Bohuslän och Dalsland. Därtill kommer också handeln över norska gränsen, som ökat markant senaste åren.

- Privab Trollhättan täcker västra Sverige med en precision vi länge efterlyst, säger Jonas Jacoel, Försäljningschef på Gray's .

Privab Grossisterna AB bildades år 2000 och är en mängd privata grossister i samverkan. De omsatte totalt 950 miljoner 2009 och är branschens snabbast växande aktör - Privab Trollhättan omsatte 145 miljoner förra året. För Gray's är ett samarbete med Privab Trollhättan därför ett självklart steg när man vill stärka greppet om västra Sverige. Privab har ett stort utbud av konfektyrer, läskedrycker och snacks, så Gray's unika sortiment kompletterar det befintliga utbudet perfekt.

Henrik Skäldervik, delägare av Privab Trollhättan berättar:

- Vi kommer att börja med Gray's dryckessortiment och utöka allt eftersom. Vi satsar på att sprida det unika sortimentet ända bort över norska gränsen som står för 20 miljoner av vår omsättning. Handeln i det området växer ju i en fantastisk takt.Vi når idag ut till bl.a Eurocash, Maximat, Eda Supermarket, och Nordby Supermarket för att nämna några av de många som får vårt sortiment. Gray's får stora möjligheter att täcka distriket ordentligt genom oss.

Idag har Privab Trollhättan något av Privabs största standardsortiment som uppskattas extra av campinggäster sommartid. Därför kan Henrik se potentialen för Gray's produkter:

- Det kommer att bli lätt att sälja deras BBQ-såser, dressingar och marshmallows mm. Varje produktområde hos Gray's funkar för flera årstider där man kan titta på en mängd olika tillagningstips. Jag tror att det är deras styrka, just mångfalden och allsidigheten, säger Henrik.

Gray's American Stores tycker att samarbetet känns givande :

- Den stora efterfrågan på företagets amerikanska sortiment, i synnerhet vid norska gränsen, ställer stora krav på Gray's. Privab Trollhättan blir ett självklart val för att effektivt nå butikerna i västra Sverige, säger Jonas Jacoel på Gray's.

Privab Trollhättan kommer att ha Gray's drycker i sitt sortiment för butiker under våren 2011.

Fakta Privab Trollhättan:

Delägare: Henrik Skäldervik, Key-Arne Andersson, Niklas Andersson, Stefan Hansson

Antal anställda: 26

Omsättning 2009: 145 miljoner

Täcker: Skaraborg, Värmland, Bohuslän, Dalsland och norska gränshandeln

henrik.skaldervik@privab.se

• henrik skäldervik på privab
  • jonas jacoel på gray's
  • jonas jacoel på gray's american stores
  • privab trollhättan
  • privab