Gray’s American Stores Joltnyhet hamnar på Topp Tio på My Newsdesk

Gray’s American Stores Joltnyhet hamnar på Topp Tio på My Newsdesk - med över 12300 läsningar på kort tid.
– När vi gick ut med att vi skulle bli leverantörer av Jolt i hela Norden, var det som att starta en skogsbrand, säger Emily Gray, PR-ansvarig på Gray's American Stores i Sverige.

Gray's American Stores har haft en spännande månad sedan nyheten om Jolts återkomst slagit ned som en bomb bland kultdryckens fans i hela Skandinavien. Webstatistiken från Gray's pressrum visar att nyheten på kort tid genererat över 8380 läsningar i samtliga pressrum i Norden, USA och Storbritannien, och sett till att Gray's totala statistik hamnat på över 12300 läsningar. Emily Gray tycker det är en positiv överraskning att en produkt kan skapa så mycket bra press för företaget:

– Vi var förberedda på att efterfrågan på Jolt var enorm, siffrorna visar att intresset för produkten bara växer. Trafiken till vårt pressrum är sanslöst bra, över all förväntan!

Via webanalysen har Gray's kunnat följa diskussioner på ett tiotal forum där tusentals medlemmar jublat över att äntligen få tillbaka drycken, och på Facebook finns även en Joltsida där många undrat när första burkarna når svensk mark. Gray's deltar aktivt på flera håll och updaterar kunderna dagligen.

– Det känns bra att kunna garantera kunderna ett jämt flöde av en så efterlängtad produkt, vi är helt säkra på att Gray's har musklerna som krävs för att göra Jolt rättvisa, säger Johan Höglund, VD på Gray's.

På Jolt i USA ser man med spänning på utvecklingen. Brad Coleman på Boylan Bottling som tillverkar Jolt, är tacksam över att Gray's kan dryckesmarknaden så in i detalj:

– Vi ser att Jolt har otroligt många hängivna fans i Norden, vi tycker att det är fantastiskt att drycken är så het hos er. Gray's har många års erfarenhet och vet hur de ska nå målgruppen - det känns tryggt, säger Brad.

Gray's webstatistik visar att intresset för företaget fortsätter att ökar stadigt, och enligt Jonas Cohn på My Newdesk så lär den fortsätta i samma jämna takt under resten av sommaren:

– Nyheten om Jolt har helt klart ökat intresset för företaget och siffrorna pekar på att det kommer att fortsätta öka på under resten av sommaren, säger Jonas.

för mer info:

• jolt to scandinavia
  • jolt in norway
  • jolt in sweden
  • jolt in finland
  • jolt hos gray's american stores
  • jolt till sverige